به گزارش ایرنا، محمد همتیان روز یکشنبه در دیدار با مدیر شعب بانک ملی قزوین از مقاوم سازی 60 درصد منازل روستایی استان خبر داد و افزود: از 90 هزار واحد روستایی در 842 روستای قزوین، تاکنون 59 هزار واحد بازسازی و مقاوم سازی شده است.
وی ادامه داد: با توجه به سهمیه سه هزار واحدی استان در سال گذشته و با پیگیری های به عمل آمده و همکاری بانک های عامل، اعتبار 40 درصد آن (یک هزار و 266 واحد) به استان ابلاغ و تاکنون نیز 90 درصد آن محقق شده است.
این مسئول با اشاره به معوقات بانکی روستاییان مربوط به تسهیلات بهسازی مسکن، گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد تا از تمام توان و ظرفیت اجرایی و اداری خود برای ایجاد ضمانت نامه های عملی در بازپرداخت معوقات و اقساط تسیهلات بانکی با رویکرد تشویقی اقدام کند.
به گفته وی، برای انجام این منظور باید اجماعی فراگیر بین بانک های عامل، استانداری، بنیاد مسکن و سایر بخش های ذیربط صورت بپذیرد.
در ادامه این نشست، مدیر شعب بانک ملی استان قزوین گفت: این بانک افتخار دارد تا در بخش مسکن اقشار کم درآمد جامعه و همگام با دولت به عنوان یکی از مجریان همکاری تنگانگی با سایر دستگاه های مربوطه داشته باشد.
علی یزدان دوست با اشاره به سیستم ضمانت زنجیره ای و مشکلات ایجاد تعهد برای بازپرداخت اقساط بانکی در حوزه مقاوم سازی منازل روستایی،افزود: باورها و تفکرات بازدارنده در برگشت این نوع تسهیلات به عنوان سرمایه های ملی و مردمی در حال اصلاح بوده و از تمام متقاضیان تقاضا داریم در روند بازگشت اعتبارهای یاد شده و نیز توسعه و بازسازی مناطق روستایی نگاه مشارکتی و فعالانه تر داشته باشند.
وی ادامه داد: بدون شک باید روستاهایی را که در بازپرداخت تسهیلات مشارکت بیشتری دارند را با سیاست های تشویقی در بخش عمرانی بیشتر یاری کرد تا این مساله انگیزه مضاعفی برای سایر مناطق روستایی استان باشد.
استان قزوین دارای 90 هزار واحد مسکن روستایی می باشد که 59 هزار مسکن آن بهسازی و مقاوم سازی شده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.