رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دومین دوره جایزه ملی بهترین تجربه بازآفرینی شهری با هدف بررسی نتایج ارزیابی‌ های میدانی و بحث پیرامون نحوه انتخاب تجربه‌ های برتر به میزبانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
رافع ناصری فر ادامه داد: در این دوره 171 طرح به دبیرخانه شورا پیشنهاد شد که در نهایت پنج اثر موفق به کسب رتبه های برتر پنجگانه این همایش شدند.
وی ادامه داد: آثار راه یافته در 2 بخش فضاهای عمومی در بافت‌ های تاریخی و سکونتگاه‌ های غیررسمی مورد ارزیابی داوران قرار گرفته و در نهایت مجموعه سرای سعدالسلطنه قزوین در حوزه احیای مجموعه چندعملکردی توانست رتبه برتر را به خود اختصاص دهد.
به گفته وی، در نخستین دوره جایزه ملی جستار کیفیت در تجربه های بازآفرینی شهری که در سال 94 برگزار شد، حمام قجر قزوین نیز حایز رتبه نخست شده بود.
وی، اجرای طرح مجموعه سرای سعدالسلطنه قزوین را برعهده سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین و با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل راه و شهرسازی دانست و گفت: به همین منظور، دستگاه های یاد شده از سوی دبیرخانه این همایش با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.
یک هزار و 304 اثر تاریخی و طبیعی استان قزوین در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
8054/ 6012خبرنگار: رضا اسدی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.