به گزارش ایرنا،عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس سابق و جدید دادگستری کل استان قزوین با اشاره به تفکیک وظایف در نظام جمهوری اسلامی، گفت: در قانون اساسی سه قوه اصلی تمشیت امور را برعهده گرفته اند و حوزه کاری آنها مشخص شده و استقلال کامل در انجام وظایف و امور دارند اما این به معنای جدایی آنها با یکدیگر نیست.
زاهدی اضافه کرد: تفکیک قوا به معنای منفک بودن دستگاه ها از هم نیست و این موضوع در اصل برای تقسیم کارها و به منظور سهولت امور و پیشبرد بهتر کارها صورت گرفته است.
استاندار قزوین با بیان اینکه در هر قوه و دستگاهی که باشیم وظیفه ما خدمت به مردم و جامعه است، افزود: در قدیم تمامی امور شامل قانونگذاری، نظارت و اجرا در دست یک فرد بود اما با تحول جامعه،نیاز به تخصصی کردن امور خود را نشان داد که جمهوری اسلامی نیز این مهم و تفکیک قوا را پذیرفته است.
استاندار قزوین تصریح کرد: در استان ما بین مسئولان سه قوه قضاییه مقننه و مجریه و سایر نهادها همدلی و همفکری بالایی وجود دارد که این امیدواریم این رویه تقویت شود.
وی خاطرنشان کرد: از هر همکاری برای پیشبرد اهداف کلی نظام و سیاست های قوه قضائیه در استان قزوین دریغ نمی کنیم و در خدمت رسانی به مردم و جامعه نهایت تلاش خود رابه کار خواهیم بست.
استاندار قزوین در پایان گفت: وحدت و همدلی در قزوین از وضعیت مطلوبی برخوردار است و با همکاری وهمدلی دستگاه ها این سرمایه را در استان افزایش خواهیم داد.
در این آیین، از خدمات جمال انصاری رئیس سابق دادگستری کل قزوین تجلیل و حجت الاسلام نورالله قدرتی به عنوان رئیس جدید این دستگاه معرفی شد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.