رضا طاهری دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 6 هزار هکتار از باغها و زمین های کشاورزی استان توسط سازمان همیاری در نیمه نخست ماهه اول سال جاری به سیستم آبیاری نوین مجهز شده اند.
وی اضافه کرد: پیرو امضای تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان همیاری شهرداری ها، جهاد کشاورزی و کشاورزان بیش از یک هزار و 700 تن لوله جهت آبیاری تحت فشار از معتبر ترین کارخانجات خریداری شده و تحویل کشاورزان قزوینی شده است.
طاهری اعتبار خرید این تجهیزات را120 میلیارد ریال خواند و گفت: هزینه این خرید از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان قزوین اختصاص داده شده بود.
وی تاکید کرد: یکی از راه های مهم صرفه جویی در مصرف آب و مقابله با خشکسالی،اجرای سامانه های آبیاری نوین برای صنعت کشاورزی است که امیدواریم شاهد تسریع در عملیات اجرایی این طرح باشیم.
طاهری تصریح کرد: 90 درصد آب مصرفی استان در کشاورزی استفاده می شود بنابراین اگر اراضی کشاورزی و باغهای استان مجهز به روش های نوین آبیاری باشند کاهش چشمگیری در مصرف آب خواهیم داشت.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان همیاری شهرداری ها با همکاری جهاد کشاورزی استان توانسته در سطح 6 شهرستان استان طرح های خود را اجرا کند.
در سال گذشته اجرای 20 هزار هکتار آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان سیاست گذاری شده بود که تاکنون 10هزار هکتار آن اجرایی شده و سایر نیز در مرحله اجرا هستند.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.