علیرضا کلانتری بعدازظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین باید به سامانه‌ سماح مراجعه کنند،افزود: نام نویسی از متقاضیان در این سامانه از ابتدای شهریور آغاز شده است.
وی اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir و یا از طریق هر یکی از دفاتر و شرکت‌های زیارتی فعال استان که آمادگی خود را در سامانه جامع کارگزاران اعلام کرده اند، نسبت به ثبت نام برای دریافت روادید عراق اقدام کنند.
کلانتری یادآور شد: افرادی که در سامانه سماح ثبت نام نکنند امکان دریافت روادید نخواهند داشت و پلیس اجازه خروج آنان از کشور را نمی دهد.
وی با اشاره به تدابیر صورت گرفته برای اعزام زائران اربعین حسینی از استان، اظهار داشت: زائران ابتدا باید با ثبت نام در سامانه سماح و تحویل مدارک به دفاتر زیارتی مجاز درخواست روادید کنند.
کلانتری افزود: اخذ روادید اربعین حسینی به شکل انحصاری توسط سازمان حج و زیارت و از طریق سامانه سماح و ارائه گذرنامه به دفاتر زیارتی مجاز صورت می گیرد.
مدیر حج و زیارت استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر ارائه روادید اربعین در مدت سه روز بعد از تحویل مدارک به دفاتر زیارتی انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: به زائران توصیه می‌شود تهیه روادید خود را به روزهای نزدیک اربعین موکول نکنند تا مراحل صدور آن در زمان کوتاه‌تری انجام شود.
کلانتری با بیان اینکه سال گذشته 19 هزار نفر از استان قزوین در سایت سماح ثبت نام کردند که البته تعداد زائران ما در همایش پیاده روی اربعین حسینی بیش از این افراد بود،ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه عراق امسال هیچ زائری بدون داشتن گذرنامه و روادید اجازه ورود به این کشور را ندارد بنابراین از شهروندان علاقه مند به حضور در آیین اربعین انتظار داریم نسبت به تهیه گذرنامه و روادید اقدام کنند.
وی با بیان اینکه مدت اعتبار گذرنامه ها باید حداقل 6 ماه باشد، افزود: از زائران می خواهیم ضمن بررسی تاریخ اعتبار گذرنامه خود برای روادید هم از همین امروز اقدام کنند و این کار را به روزهای نزدیک اربعین موکول نکنند.
این مسئول در پایان از علاقه مندان به شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی خواست حتما به دفاتر مجاز زیارتی مراجعه کنند و از ثبت نام در غیر از این مراکز خودداری کنند.
در حال حاضر 35 دفتر زیارتی مجاز در استان قزوین فعالیت می کند و علاوه بر این به منظور رفاه حال زائران در ایام اربعین 20 دفتر فرعی نیز مشغول به ارایه خدمات هستند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.