به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی روز شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین افزود: باید نتایج اعطای تسهیلات به بخش های تولیدی مورد بررسی و راستی‌آزمایی قرار گیرند چرا که سال گذشته یک هزار و 300 واحد و طرح صنعتی و کشاورزی استان از تسهیلات بانکی بهره‌مند شدند که باید نتیجه این اقدام برای برنامه ریزی های بهتر مدیران در چرخه تولید و اقتصاد استان و کشور مشخص شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال جاری از یک هزار و 282 ثبت نام درخواست تسهیلات توسط طرح ها و واحدهای تولیدی در استان تنها 80 مورد وام پرداخت شده و باید دلایل این کندی پرداخت بررسی شود.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از برگزاری هفتگی نشست های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان،افزود: باید در این جلسات به برخی شرایط و معیارها از قبیل مشکلات نقدینگی، نیاز به سرمایه در گردش و صادرات محور بودن تولیدات و کیفیت آنها دقت شود و در صورت احراز شرایط لازم برای پرداخت وام به واحدها و طرح ها اقدام شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید با ارائه اطلاعات درست و دقیق به بانک ها کمک کنیم تا آنها ها نیز در پراخت تسهیلات به متقاضیان بخش تولید با سرعت بالاتری اقدام کنند.
زرآبادی افزود: برای حل مسائل صنایع بزرگ مانند کنتور سازی،نازنخ و فرنخ که بیشترین مراجعه کننده ها را به ما به لحاظ برخورداری از مشکلات کارگری داشته اند نیز باید تمرکز بیشتری داشته باشیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به وضعیت صنعت گردشگری استان، گفت: باید در این حوزه با دقت نظر بیشتری وارد کار شویم و در بخش هتل سازی نیز با در نظر گرفتن نیازهای استان از ایجاد مشکلات آتی برای بانک ها و متقاضیان جلوگیری کنیم.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: قزوین معبر گذر گردشگران است و مسافران در آن اقامت کوتاهی دارند بنابراین اگر هزاران هتل نیز در استان ساخته شود تا حل این مشکل، رونق مناسبی در گردشگری نخواهیم داشت.
زرآبادی در پایان گفت: نباید با هتل سازی های متعدد و بی رویه به سمتی پیش برویم که در آینده دچار مشکل شویم.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.