زهرا احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد از دانش آموزان به صورت افتخاری و داوطلبانه به عنوان همیار طبیعت در راستای پیشبرد اهداف حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری تلاش می کنند.
وی اظهار کرد: این دانش آموزان برای اشاعه فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی می کوشند.
احمدی همچنین گفت: گروه همیاران طبیعت دانش آموزی همچنین وظیفه گسترش فرهنگ منابع طبیعی در بین خانواده و دوستان خود را دارند و باید در حفظ درختان و جنگلها نیز بکوشند.
وی ادامه داد: جلب مشارکت مردم برای حفظ و توسعه منابع طبیعی از دیگر فعالیت های مهم همیاران طبیعت به شمار می رود.
این مسئول ضمن قدردانی از همکاری آموزش و پرورش استان با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، تصریح کرد: این همکاری همچنان ادامه خواهد یافت و در این راستا از دانش آموزان علاقه مند به حفاظت از منابع طبیعی برای همیار طبیعت شدن، ثبت نام به عمل آورده می شود.
مدیر آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین ادامه داد: فرهنگ سازی و ترویج اهمیت منابع طبیعی از سنین پایین ضرورت دارد و با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری برای فرهنگ سازی امور مختلف از مدارس به ویژه دبستان باید این مهم به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.
وی، طرح همیار طبیعت دانش آموزی را برنامه ای مهم در حفظ و حراست از منابع طبیعی خواند و در پایان افزود: با توجه به پراکندگی و وسعت زیاد عرصه های منابع طبیعی استان، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به تنهایی قادر به حفظ و حراست از این نعمت های الهی نیست بلکه این موضوع نیازمند کمک و مشارکت همگانی و حمایت آحاد جامعه از جمله دانش آموزان دارد.
60 درصد اراضی استان قزوین شامل اراضی ملی و مربوط به منابع طبیعی است که از این میزان 853 هزار و 485 هکتار آن شامل مراتع می باشد که از نظر پوشش گیاهی به سه درجه خوب،متوسط و فقیر تقسیم بندی می شوند.
جنگل ها با 28 هزار و 157 هکتار دیگر عرصه های طبیعی قزوین هستند که حدود 1.8 درصد از مساحت استان قزوین را تشکیل داده اند و بیشتر در مناطق الموت و طارم قرار گرفته اند.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انشتار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.