به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی سه شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود: شش سمن برای همکاری با آموزش و پرورش در سال جاری برای اجرای طرح تقسیم کار ملی مقابله با آسیبها در نظر گرفته شده است .
وی خاطرنشان کرد: دولت از سال گذشته رویکرد ویژه ای را برای کاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی در مدارس اتخاذ کرده و اعتبارات لازم را برای اجرائی کردن آنها در نظر گرفته است .
وی اضافه کرد: مدیران آموزش و پرورش باید در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت کاهش آسیبهای اجتماعی، توجه بیشتری به مباحث آسیبهای اجتماعی در مدارس داشته باشند.
شاهرخی در خصوص طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که از سال گذشته به عنوان تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس آغاز شده ، اظهار کرد: این طرح با همکاری وزارتخانه های آموزش و پرورش و کشور تدوین شده است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با تاکید بر ورود جدی دستگاه ها به موضوع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: با اینکه وزارت کشور در این رابطه ورود کرده و اعتباراتی را در قالب تقسیم کار ملی در نظر گرفته، وبلی باید هم افزایی بین دستگاهها به وجود آید.
این مسئول اضافه کرد:مسئولان باید در برنامه های خود برای کاهش آسیب های اجتماعی علل و ریشه ها را هدف گذاری کنند و تا زمانی که توان خود را بر بهبود ظاهر آسیب ها صرف کنندبه نتیجه مورد نظر دست پیدا نخواهند کرد.
وی یاد آور شد: آموزش و پرورش از جایگاه خاصی در جامعه برخوردار است چرا که نیمی از جامعه زیر پوشش آن قرار دارند بنابراین باید به آسیب های این بخش توجه جدی داشت.
شاهرخی با بیان اینکه دانش آموز مهمترین و اصلی ترین عنصر در نظام آموزش و پرورش است، افزود: یکسری از آسیب های اجتماعی سلامت روحی و روانی دانش آموزان را به خطر می اندازد که بر همین اساس می بایست این آسیب ها شناسایی و اقداماتی در خصوص کاهش و کنترل آنها در مدارس صورت گیرد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین ، توانمند سازی والدان، معلمان و دانش آموزان برالی مواجهه با آسیب های اجتماعی را از ضروریات عنوان کرد و یاد آور شد: آموزش مبارزه با اعتیاد در سال های قبل با جدیت دنبال شده است.
7389/6012 خبرنگار: نسرین رحیمی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.