احسان قائم مقامی که شامگاه سه شنبه برای دیدار با مهدی بویه، خیر ورزشی و انجام مسابقه سیمولتانه با 26 نونهال و نوجوان شطرنج باز قزوینی به این شهر سفر کرده است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حرکت خانم درخشانی تصمیمی شخصی بوده است که البته با توجه به ارزش های رایج کشورمان آنرا قابل قبول نمی دانم.
وی در ادامه به ماجرای تعلیق فدراسیون شطرنج اشاره کرد و گفت: این اتفاق در پی یک بدهی ساده به فیده بابت هزینه های مربوط به میزبانی مسابقات جهانی رخ داد و در اصل آنرا باید اهرم فشاری برای پرداخت طلب فدراسیون دانست.
قائم مقامی گفت: در یک مسابقه ملی فوتبال با پرتاب ترقه فدراسیون را 800 میلیون تومان جریمه می کنند و با پرداخت آن در یک روز آب از آب تکان نمی خورد اما برای برگزاری یک مسابقه جهانی فدراسیون شطرنج 600 میلیون تومان جریمه محکوم و این موضوع جنجال آفرین و رسانه ای می شود که این کار اقدام شایسته ای نیست.
استاد بزرگ شطرنج کشور در ادامه آینده روشنی را برای این رشته متصور شد وگفت: با گرایش خانواده ها به این رشته امروز شرایط خیلی خوبی در شطرنج کشور بوجود آمده و هر روز شاهد استقبال بیشتر از آن هستیم.
وی در ادامه از حرکت خیر قزوینی برای ساخت خانه شطرنج قدردانی کرد و گفت: حضور خیران در میدان های ورزشی علاوه بر کاهش اسیب های اجتماعی پیش رو برای جوانان، موجب ظهور و بروز قهرمانان ورزشی می شود.
قائم مقامی در پایان حضور در رقابت های لیگ برتر، شرکت در مسابقات جام پایتخت با حضور 20 تیم خارجی در اوایل آبان ماه، حضور در سری مسابقات اروپایی و آمریکایی با استارت رقابت های آریزونا و بررسی قرارداد با چند تیم اروپایی را از جمله برنامه های خود در سال جاری عنوان کرد.
رقابت شطرنج سیمولتانه احسان قائم مقامی با 26 شطرنج باز نونهال و نوجوان قزوینی در سالن اختصاصی شطرنج بویه در بوستان ملت این شهر هم اکنون در حال برگزاری است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.