به گزارش ایرنا، آیت الله علی اسلامی روز سه شنبه در دیدار با حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: وقف کار بزرگ و شریفی است و در کنار وقف های مختلف، باید در بخش فرهنگی نیز آنرا گسترش داد چرا که دنیای غرب با دین و فرهنگ اسلامی به طور جدی مقابله می کند و امردر این خصوص باید بسیار هوشیار باشیم.
نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری بر تلاش برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: ترویج و اجرای این سنت حسنه در جامعه رشد شاخص های فرهنگی و مذهبی در جامعه را به دنبال دارد و آثار و برکات آن در جامعه ماندگار است.
وی با اشاره به اینکه وقف از جمله مسائل مهم در حوزه دین اسلام است که نباید آنرا به دست فراموشی سپرد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ضرورت آگاه سازی مردم در خصوص برکات وقف و توجه به ترویج این احسان ماندگار در جامعه بیش از گذشته احساس می شود.
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حضرت علی (ع ) جزو نخستین واقفان بوده است،گفت: امروز باید در مسیر مولای متقیان گام برداشته و از وقف غافل نشویم .
آیت الله اسلامی در پایان به تکریم امامزادگان تاکید کرد و افزود: توسعه عمرانی امامزاده ها به عنوان مراکز بزرگ فرهنگی و مذهبی کشور از نعمت های بزرگ الهی است که اوقاف در این زمینه به خوبی عمل کرده است.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.