در این گزارش که به قلم پروین شهسواری نوشته شده آمده است، جامعه عشایری ایران در طول تاریخ پرفراز و نشیب کشور همواره نقشی انکارناپذیر را در حوزه سیاست و اقتصاد کشور ایفا کرده اند و با توجه به نقش غیرقابل اغماض این جامعه حاکمیت های گذشته هیچ گاه نتوانستند این قشر غیور و مولد را به حاشیه برانند اما وجود ضعف های متعدد در سیستم اداری باعث شده که ساماندهی مناسب و قابل توجهی نیز تا بعد از انقلاب اسلامی در زمینه امور مربوط به عشایر صورت نگیرد.
نگارنده این گزارش به منظور بررسی برنامه ها و اقدامات درباره جامعه عشایری گفت و گویی با بهزاد غیاثوند رئیس اداره امور عشایر استان داشته و به نقل از وی نوشته است: برخی مناطق در سرشماری گذشته به دلیل اینکه متولی امور عشایری در استان وجود نداشت لحاظ نشده است بنابراین پیش بینی می شود که در سرشماری سال آینده تعداد جمعیت عشایری استان افزایش یابد.
غیاثوند همچنین در این گفت و گو از شناسایی پتانسیل های مناطق عشایری استان خبرداده و افزوده است: در این طرح استعدادها و پتانسیل های هر منطقه عشایری شناسایی شده و مشکلات پس از بررسی برای رفع آنها اقدام می شود و همچنین امور زیربنایی عشایر مانند زیرساخت های تولید،راهسازی، تامین آب شرب،احداث سرویس بهداشتی،لایروبی و مرمت قنوات و سوخت مورد نیاز عشایر و آماده سازی سایت اسکان در مناطق عشایری در دستور کار قرار می گیرد.
روزنامه ولایت همچنین در صفحه اول خود به نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پرداخته و به نقل از استاندار قزوین در این جلسه نوشته است ارتباط دانشگاه و صنعت گره گشای صنایع استان است.
تردد سالانه 15 تا 25 میلیون خدرو در جاده های استان به نقل از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، آموزش های کشاورزی برای 6هزار زن قزوینی به نقل از مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان از دیگر مطالب امروز روزنامه ولایت است.
در این شماره روزنامه ولایت همچنین به اظهارات دیر هنگام رییس سابق شورای شهر قزوین درباره بدهی بانکی شهرداری قزوین، هشدار مدیر حج و زیارت استان بنی بر مراجعه مردم به دفاتر زیارتی برای حضور در پیاده روی اربعین و بهره برداری از پارک آموزش ترافیک قزوین به نقل از مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری پرداخته شده است.
روزنامه ولایت تنها روزنامه محلی استان قزوین است که به مدیر مسئولی سید عبدالعظیم موسوی به چاپ می رسد.
استان قزوین دارای101رسانه اعم از خبرگزاری، پایگاه خبری، روزنامه، هفته نامه و ماهنامه است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.