به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ نصرالله بیگلری در هشتمین همایش سازمان های امدادی، ترافیکی و راهوران محله و تجلیل از چهره های فعال عرصه ترافیک، افزود: در نیمه نخست ماه سال جاری تردد 70 میلیون خودرو در جاده های استان قزوین نیز به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به آغاز فصل سرما و بارندگی ها و احتمال وقوع تصادف های زنجیره ای در راه های ارتباطی استان، یادآور شد: برای کاهش سوانح جاده ای در استان ضروری است تا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای توجه ویژه ای نسبت به کنارگذر شمالی قزوین داشته باشد.
به گفته وی، در سال جاری شاهد افزایش چند درصدی سوانح رانندگی در جاده بوئین زهرا بودیم که نیاز است تا بخشی از مسیرهای 2طرفه این شهرستان برای ایمنی بیشتر و کاهش حوادث، به یک طرفه تبدیل شود.
رئیس پلیس راه استان قزوین با بیان اینکه در مجموع، امسال نسبت به سال گذشته در تمامی تصادف های خسارتی، جرحی و فوتی کاهش چشمگیری داشته ایم، افزود: 95 درصد مقصران تصادف ها مرد و پنج درصد دیگر نیز زن بوده اند.
سرهنگ بیگلری افزود: 26 درصد مرتکبان تصادف های منجر به فوت مربوط به رانندگان 18 تا 24 سال، 33 درصد مربوط به رانندگان با سن 25 تا 34، 26 درصد مربوط به رانندگان با سن 35 تا 44 سال و 13 درصد نیز مربوط به رانندگان با سن بالای 45 سال بوده است.
رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: حدود 70 درصد تصادف های استان مربوط به آزادراه های قزوین کرج، قزوین - رشت و قزوین - زنجان می باشد که در این رابطه دو سوم این تصادف ها در آزادراه قزوین - کرج به ثبت رسیده است.
سرهنگ بیگلری ادامه داد: علت 40 درصد تصادف ها نیز مربوط به خستگی و خواب آلودگی رانندگانی است که از سمت رشت و زنجان وارد حوزه استحفاظی قزوین شده اند.
به گفته وی، برخورد با شی ثابت هر کدام هفت درصد، برخورد با عابر پیاده هشت درصد، برخورد با موتور سکیلت 10 درصد، برخورد وسیله با وسیله 33 درصد تصادف ها در استان را به خود اختصاص داده و سایر مربوط به واژگونی خودرو بوده و همچنین بیشترین زمان وقوع تصادف ها نیز با 23درصد بین ساعت 16 تا 20 بوده است.
رئیس پلیس راه استان در پایان گفت: آمار تصادف های استان امسال در بخش آزاد راه ها 53 درصد، بزرگراه ها 23 درصد، راه های روستایی 17 درصد، راه های اصلی 10 درصد و راه های فرعی 2 درصد بوده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.