به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوی،ن منیر مهدی پور افزود: مراقبت کودکان براساس دستورالعمل جدید، شامل مراقبت کودکان زیر6 سال است که در هر مراقبت، کودکان از لحاظ وزن، قد و دور سر، بینایی و بهداشت دهان و دندان بررسی شده و در زمینه تغذیه کودکان، مصرف مکمل ها، پیشگیری از سوانح و حوادث و ارتباط متقابل کودکان و والدین، آموزش های لازم ارائه می شود.
وی اضافه کرد: در این طرح برای کودکان از بدو تولد تا 2 ماهگی، حداقل یک بار معاینات پزشکی انجام می شود.
این کارشناس گفت: در هر بار مراقبت این کودکان توسط مراقبان سلامت، آنها در صورت داشتن اختلال رشد و بیماری، به صورت رایگان معاینه می شوند و در صورت نیاز به ارجاع به پزشک متخصص کودکان، با هماهنگی انجام شده با دفتر سلامت کودکان مستقر در مرکز آموزشی درمانی قدس با تعرفه دولتی و در صورت بی بضاعت بودن خانواده، به صورت رایگان توسط پزشک متخصص و یا فوق تخصص مورد بررسی قرار می گیرند.
مهدی پور ادامه داد: در این مراقبت ها، پرسشنامه تکامل کودکان در 12 ماهگی و 60 ماهگی بررسی می شود و از خانواده هایی که کودک 60 ماهه دارند برای مراقبت و بررسی پرسشنامه، دعوت شده و با بررسی رشد و تکامل کودکان، در صورت مشاهده هرگونه مشکل، برای انجام بررسی های بیشتر به پزشک ارجاع می شوند.
در حال حاضر 116 مراقب سلامت و 169 بهورز در مراکز و خانه های بهداشت مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین مشغول به ارائه خدمات بهداشتی هستند.
همچنین بر اساس طرح تحول نظام سلامت، تعدادی از مراقبان سلامت در مراکز و پایگاه های سلامت به صورت قراردادی برای ارائه خدمت به مناطق محروم به خصوص قسمت های حاشیه نشین شهر قزوین به سیستم اضافه شده اند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.