به گزارش ایرنا، داوود محمدی روز شنبه در آیین تکریم مدیرکل سابق و معارفه سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین که با حضور امیر رضا خادم معاون وزیر ورزش و جوانان برگزار شد،افزود: از معاون وزیر ورزش و جوانان درخواست داریم، مطالبه جوانان استان را در خصوص تکمیل سالن ورزشی 6 هزار نفری و 10 سالن ورزشی استان به گوش وزیر برساند.
این مسئول ادامه داد: در سفر رئیس جمهوری به قزوین و به دنبال آن وزیر ورزش و جوانان بر تکمیل سالن 6 هزار نفری دوومیدانی و 10 سالن ورزشی استان که با هزینه نه چندان بالا قابل انجام است، تاکید شد ولی متاسفانه هنوز در این خصوص اقدامی نشده است.
وی اضافه کرد: قزوین به دلیل نزدیکی به پایتخت می تواند پایگاه خوبی برای بسیاری از مسابقات کشوری باشد و به همین دلیل از معاون وزیر ورزش و جوانان درخواست می کنیم تکمیل سالن ورزشی 6 هزار نفری قزوین را در اولویت وزارتخانه قرار دهد.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش بودجه بخش ورزش، گفت: در نشست های متعدد با وزیر ورزش و معاونان وی در سال جاری راهکار تخصیص 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده برای ارتقا و توسعه ورزش کشور در پیش گرفته شد و با تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، ورزش کشور و استان نسبت به سالهای قبل از جایگاه اعتباری بهتری برخوردار شدند.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در ادامه با تشریح نقش ورزش در تندرستی و شادابی جامعه، گفت: ورزش علاوه بر افزایش نشاط و شادابی مردم و ایجاد غرور ملی، به عنوان صنعتی ارزآور نیز محسوب می شود.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پرچم کشورها یا با حضور عالی ترین مقام کشور ها یا با افتخارآفرینی قهرمانان ورزشی به اهتزاز در می آید که نشان دهنده جایگاه بسیار رفیع ورزش است.
وی در پایان با اشاره به مراسم تودیع و معارفه مدیر کل ورزش و جوانان، افزود: محمد مشهدی آقایی مدیر کل سابق از مدیران خوب، با اخلاق و با سعه صدر بود و در سه و نیم سال خدمت خود در این سمت کمال تعامل و همکاری را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عمل آورد.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: باید با تقویت بعد قهرمانی و تیم های ملی از ورزش علاوه بر پرورش تن برای ارتقای اقتدار کشور بهره برد.
بهمن طاهرخانی افزود: ورزش در نظام مقدس جمهوری اسلامی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و به همین دلیل در قانون اساسی بر تربیت بدنی رایگان تاکید شده است هرچند در حوزه عملکردی از این موضوع فاصله داریم.
وی در پایان از سرپرست ورزش و جوانان استان درخواست کرد از تمرکزگرایی در ورزش استان اجتناب کرده و نسبت به ورزش شهرستان ها توجه بیشتری داشته باشد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.