به گزارش ایرنا، مسعود بابایی شامگاه چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که با حضور استاندار برگزار شد،افزود: این میزان فرصت شغلی ثبت شده در سامانه رصد (سامانه ثبت اشتغال دستگاه ها) که با همکاری ادارات و نهادهای مختلف محقق شده رقم خوب و مطلوبی است و باید از مسئولان و دست اندرکاران آن قدردانی کرد.
وی ادامه داد: ایجاد اشتغال در اوایل سال جاری با توجه به تعطیلی بانک ها و واحدها کمی دشوار است و به همین دلیل تاکنون با 46 درصد از تعهد اشتغالزایی استان توسط دستگاه‌های اجرایی محقق شده است و امیدواریم سرعت کار در ادامه سال بیشتر شود.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: برای 6 شهرستان استان نیز تعهد اشتغال زایی در نظر گرفته شده است که در صورت کوتاهی در تحقق آن به فرمانداران تذکر داده می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مولفه های تاثیرگذار بر نرخ اشتغال وضعیت جمعیتی هر منطقه است و مشکل بیکاری قزوین به بیکاری ساختاری و نداشتن مهارت کارجویان برمی‌گردد.
بابایی ادامه داد: با توجه به این موضوع بازآفرینی مهارتی را سال گذشته به شکل جدی تر دنبال کردیم تا به اهداف و تعهدات استان دست یابیم.
وی ادامه داد: نرخ مهاجرت پذیری استان یک درصد افزایش داشته که این مهم در نرخ بیکاری و اشتغال استان تاثیر داشته است.
بابایی همچنین با اشاره به اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: براساس این طرح باید 150 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شود که سهم قزوین سه هزار و 510 نفر است.
وی افزود: سه هزار نفر از استان در این طرح ثبت نام کرده اند که 920 نفر آنها نیز واجد شرایط هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین ادامه داد: واحدهای پذیرنده در این طرح رغبت خوبی برای پذیرش فارغ التحصیلان دانشگاهی دارند.
بابایی ادامه داد: اگر فرد به کار گرفته شده قابلیت های خود را نشان دهد و توسط کار فرما جذب شود واحد تولیدی از معافیت های مالیاتی برخوردار خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به طرح مهارت آموزی متقاضیان،گفت: با توجه به اینکه آموزش مهارت ها در محیط کار واقعی از اهمیت زیادی برخوردار است و کارورزی ها در محیط های دانشگاهی و آکادمی نتوانسته به آموزش واقعی و ایجاد شغل آنطور که باید منتهی شود کارورزی در محیط واقعی در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم از این طریق سطح مهارت آموزی کارآموزان را به نقطه مطلوب برسانیم.
استان قزوین در سال 96 ایجاد 20 هزار فرصت شغلی را در استان تعهد کرده است که با گذشت 6 ماه از سال تاکنون بیش از 6 هزار شغل ایجاد شده است‌.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.