فاطمه اشدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هشت تن از این بیماران پیوند زنده به زنده و چهار نفر نیز از بیماران مرگ مغزی پیوند کلیه شدند.
وی اضافه کرد:هم اکنون یک هزار و 60 بیمار شامل 597 بیمار دیالیزی و 463 بیمار پیوندی تحت پوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قرار دارند.
اشدری ادامه داد:انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی با کمک های مردم و خیران خدماتی همچون پرداخت نصف یا کل هزینه فرانشیز دارویی بیماران دیالیزی، پرداخت قسمتی از هزینه های دارویی بیماران پیوندی، پرداخت هزینه های آزمایش خون، سونوگرافی، رادیوگرافی بیماران دیالیزی و پیوندی و حتی بیماران موردی را ارائه می کند.
وی همچنین پرداخت هزینه رفت و آمد بیماران دیالیزی به مراکز دیالیز،ایاب و ذهاب بیماران مختلف کلیوی برای حضور در مطب متخصص، تهیه مواد غذایی به صورت غیر همگن، تهیه نوشت افزار در ابتدای سال تحصیلی و برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی را از دیگر خدمات این انجمن برشمرد.
وی گفت: فراهم کردن فرصت های دریافت وام از شعب بانک ها و صندوق های قرض الحسنه و انجام مشاوره مددکاری بیماران و خانواده ها آنان و حمایت معنوی از آنها را از دیگر خدمات این انجمن اعلام کرد.
انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین در سال 73 تشکیل شد و با 23 سال سابقه به عنوان اولین نهاد خیریه در استان قزوین به ثبت رسیده است.
7388/6012خبرنگار:پریسا نوروزی *** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.