به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در این مراسم گفت: انسی که شما با قرآن کریم دارید بسیار ارزشمند است و اگر در این رقابت ها هم حائز رتبه برتر نشوید، ثواب آن نزد خداوند محفوظ بوده و برکت های فراوانی نیز به همراه دارد.
به گفته وی، آیات قرآن منبع برکت،حکمت و کرامت است و انسانی که قرآنی باشد صاحب همه این ویژگی ‌ها خواهد شد.
امام جمعه قزوین بر ضرورت اقامه قرآن تاکید کرد و یادآور شد: اگر قرآن در کشورهای اسلامی اقامه شود برخی از آنها مانند آل‌سعود با صهیونیست‌ ها هم پیمان نمی‌شوند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به فجایع میانمار و کشتار وحشیانه مسلمانان روهینگیا،اضافه کرد: اگر قاریان در فرصت‌های بین‌المللی پیام مظلومیت محرومان را فریاد بزنند در حقیقت در راستای اقامه قرآن حرکت کرده‌اند.
وی ادامه داد: نباید تنها با نیت شرکت در مسابقات، قرآن را فرا بگیریم بلکه باید با رویکرد تبلیغ رسالت ‌های الهی در این مسیر حرکت کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان بزرگ ‌ترین رسالت الهی را تبلیغ ولایت دانست و گفت: خداوند در غدیر خم خطاب به پیامبر(ص) تاکید کردند اگر ولایت را معرفی نکنی کاری انجام نداده‌ای، زیرا اگر مردم امام و ولی زمان خود را نشناسند، ذره‌ای ثواب از حج، روزه و خمس نخواهند داشت و اهل ایمان نیز محسوب نمی‌شوند.
در پایان این دیدار برگزیدگان استان در مسابقات سراسری قرآنی کشور از سوی نماینده ولی فقیه در استان مورد تجلیل قرار گرفتند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.