به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی عصر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید و قدیم قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان شهر قزوین در حال برگزاری است، افزود: استان قزوین زمینه های کشاورزی و فرصت های بی بدیل دامپروری و کشاورزی دارد به گونه ای که رهبر معظم انقلاب در سفر خود به استان قزوین به بهره‌برداری و احیای این ظرفیت‌ها تاکید داشتند.
وی ادامه داد: از استاندار جدید قزوین درخواست داریم که نسبت به احیای این ظرفیت‌ها و توجه به منویات مقام معظم رهبری اقدام کنند.
حجت الاسلام عابدینی افزود: یکی از مهم ترین چالش‌های استان موضوع بیکاری است که قدم های خوبی در برای کاهش برداشته شده ولی فاصله ما تا رسیدن به نقطه مطلوب بسیار زیاد می باشد چرا که اشتغال از دغدغه‌ بسیاری از خانواده های هنرمند و تحصیل کرده است.
وی ادامه داد: همه مسئولان و مدیران با قوت و قدرت در کنار استاندار جدید قزوین حضور داشته باشند تا چالش‌های پیش‌روی استان هرچه سریعتر مرتفع شود.
امام جمعه قزوین افزود: استان قزوین از زمینه های مساعد بسیار زیادی برخوردار است که یکی از آن ها مردم متدین و انقلابی هستند و وجود فرهیختگان بسیار در بخش‌های مختلف از مزیتهای دیگر استان می باشد.
وی ادامه داد: وجود دانشگاه‌ های متعدد و 140 هزار دانشجو و حوزه علمیه با قدمت زیاد از مزیت‌های دیگر استان است که رهبر معظم انقلاب نیز در سفر به استان قزوین به آنها اشاره کردند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی همچنین گفت: چهره های اثر گذار ملی از قبیل سردار آزادگان سید علی اکبر ابوترابی، سرلشگرشهید بابایی، سرلشگر شهید لشگری و مرحوم آیت‌الله باریک‌بین از سرمایه های معنوی استان هستند که همواره باید یاد و خاطره آنها گرامی داشته شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به بخش گردشگری استان، گفت: یکی از فرصت‌های بسیار مهم استان قزوین ظرفیت های گردشگری آن است که متاسفانه به موازات استان هایی مانند فارس و اصفهان پیش نرفته است هرچند که استاندار سابق قزوین در این مهم و توسعه آن تاکید بسیار زیادی داشتند بنابراین در این حوزه نیازمند کارهای جدی تری هستیم.
در این مراسم از خدمات فریدون همتی استاندار سابق تجلیل و عبدالمحمد زاهدی به عنوان استاندار جدید قزوین معرفی می شود.
6128*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.