به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی افزود: در راستای ماموریت پیاده سازی خدمات شهری و به منظور نظارت بر ساخت و ساز و رعایت حقوق شهروندی سامانه شهراه همزمان با سراسر کشور در این استان راه اندازی شد.
وی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه از این پس شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر نوع تخلف در حوزه ساخت و ساز و یا شهرسازی آن را به اطلاع کارشناسان این اداره کل رسانده تا آنان برای انجام بازدید حضوری از محل وقوع تخلف، اقدام کنند.
به گفته حق لطفی، افزایش غیرمجاز تراکم،سطح اشغال، تعداد طبقات و سایر موارد مربوط به حوزه ساخت و ساز ساختمانی، رعایت نکردن اصول ایمنی، ساخت و سازهای غیرمجاز یا تغییر غیرقانونی کاربری ملک از جمله مواردی است که شهروندان می توانند در صورت مشاهده آن را از طریق سامانه شهراه به نشانی shahrah.mrud.ir انعکاس دهند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: شهروندان می توانند با ورود به سامانه شهراه و با ورود به قسمت گزارش تخلفات ساختمانی و شهرسازی، تخلف مورد نظر را گزارش داده تا بررسی لازم توسط دفتر نظارت عالیه این اداره کل به عمل آید.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین نیز در این رابطه با اشاره به ماده 36 آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، گفت: تمامی شهروندان در هر موردی که با تخلف مواجه شده یا احتمال تخلف از ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان را می دهند، شکایت یا گزارش خود را می توانند به بخش نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ارائه کنند.
حامد عبدالرزاقی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان پس از دریافت شکایت، ساختمان مورد نظر را مورد رسیدگی و بازرسی قرار داده و در صورت احراز تخلف از مقررات با ذکر دلایل و مستندات، دستور اصلاح یا جلوگیری از ادامه کار را به شهرداری و مراجع صدور پروانه ساختمانی و نیز مهندس مسئول نظارت ذیربط ابلاغ کرده و تا رفع تخلف، موضوع قابل پیگیری خواهد بود.
عبدالرزاقی در پایان یادآور شد: با توجه به مسئولیت اداره کل راه و شهرسازی به جهت نظارت عالی بر ساخت و سازها، اطلاعات درج شده در اسرع وقت به اطلاع کارشناسان و مدیران مربوطه جهت اقدام ارسال می شود.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.