سرهنگ نصرالله بیگلری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا یادآور شد: با توجه به افزایش حجم سفرهای بین شهری در آخرین هفته از تعطیلات تابستانی، طی روزهای آینده همچنان شاهد ترافیک در سطح جاده ها و آزادراه های استان قزوین خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه مسافران باید سفرهای آخرین هفته شهریورماه خود را مدیریت کنند، ادامه داد: به مسافران توصیه می شود تا زمان بازگشت خود را به روزهای پایانی این هفته موکول نکرده و در طول سفر نیز به توصیه های ماموران مستقر در جاده ها عمل کنند.
رئیس پلیس راه استان قزوین اضافه کرد: با وجود ممنوعیت تردد موتورسواران و عابران پیاده در آزادراه ها، این مساله بخشی از تصادف های منجر به فوت را تشکیل می دهد و از این رو توصیه می شود تا موتورسواران شب هنگام ضمن پرهیز از تردد در سطح جاده ها، به هیچ عنوان در سطح آزادراه ها تردد نکنند زیرا پلیس در صورت مشاهده با آنان به شدت برخورد می کند.
وی به رانندگان توصیه کرد که ر طول سفر به ازای هر 2 ساعت رانندگی حداقل 20 دقیقه استراحت کرده و هنگام رانندگی نیز از صحبت کردن با سرنشینان خودرو و تلفن همراه خودداری کنند.
سرهنگ بیگلری گفت : رانندگان توصیه ضمن اجتناب از توقف در حاشیه راه ها و آزادراه ها، برای استراحت و رفع خستگی در توقفگاه های جاده ای و یا شهرهای بین مسیر توقف کرده و در طول سفر نیز از هرگونه تغییر مسیر رانندگی اجتناب کنند.
وی همچنین از رانندگان خواست تا پیش از اقدام به سفر از طریق سامانه 120 نسبت به وضعیت خلافی خودرو و یا نمره منفی احتمالی در گواهینامه خود اطلاع پیدا کنند.
وی یادآور شد: پلیس هر خودرویی که بیش از 10 میلیون ریال خلافی داشته باشد را توقیف می کند و در صورت کسب نمره منفی 30، گواهینامه رانندگان خاطی به مدت سه ماه ضبط می شود.
آزادراه های استان قزوین به دلیل اتصال بخشی از استان های شمالی و غربی کشور به پایتخت و بالعکس، همواره در طول سال، به خصوص فصل تابستان از حجم تردد بالای خودروها برخوردار بوده و جاده های ارتباطی آن به طور معمول از پرترافیک ترین مسیرهای کشور نیز محسوب می شوند.
هفت ایستگاه پلیس، هفت پاسگاه انتظامی به همراه 60 تیم گشتی و 12 تیم گشت نامحسوس به صورت شبانه روزی و تا پایان تعطیلات تابستان وظیفه امنیت در جاده های استان قزوین را برعهده دارند.
استان قزوین دارای 6 هزار و 600 کیلومتر راه است که 220 کیلومتر آن آزادراه، 270 کیلومتر بزرگراه و 700 کیلومتر آن نیز جاده اصلی بوده و مابقی آن نیز راه های فرعی و روستایی را تشکیل می دهد.
8054/6012خبرنگار: رضا اسدی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.