به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم گرامیداشت شهید محسن حججی و یادواره یاوران ولایت که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، ضمن یاد و خاطره شهید رجایی، شهید حججی، آیت الله باریک بین، آیت الله شالی و دیگر بزرگان استان،افزود: قزوین همواره از شخصیت های برجسته دینی و انقلابی برخوردار بوده و ضروری است یاد و خاطره آنان را گرامی داشته و مواضع آنها را تبیین و ترویج کنیم.
به گفته وی، شرکت کنندگان در این محفل نیز دارای وجوه مشترکی با بزرگان دینی و انقلابی ما هستند و از این جهت،ارزش و اهمیت این نشست دوچندان شده است.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: وجه مشترک بزرگان دینی و انقلابی ما، نگاه علمی و عالمانه آنان به مسایل مختلف بوده و این مهم میزان تاثیرگذاری علم و دانش را بر علاقه مندان آنان نشان می دهد.
وی ادامه داد: بزرگان ما همیشه تحت تاثیر آیات قرآنی قرار داشته و در نهایت نیز مصداق این آیه از خداوند شدند که می فرماید کسی که چهل شبانه روز خود را برای خدا خالص کند، حکمت از قلبش بر زبانش جاری می شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امام رضا (ع) تاکید می کنند اگر مردم کلام ما را بشنوند از ما تبعیت می کنند،افزود: یاری کردن به مستضعفان و مظلومان یکی از رسالت های انقلاب اسلامی است و اگر دولت ما کمک به مسلمانان مظلوم میانمار را در دستور کار قرار دهد، آنها به دنبال انقلاب ما به حرکت در آمده و از آرمان های الهی و اسلامی نیز حمایت می کنند.
امام جمعه قزوین ادامه داد: مجاهدت در راه خدا، اصل دیگری است که چهره های معنوی قزوین از آن برخوردار بوده و همه آنها در راه اعتقادات خود نیز مبارزه، زندان، سختی،شکنجه و امثال آن را تحمل کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان افزود: دیگر وجه مشترک چهره های معنوی استان قزوین این است که آنها آمران به معروف و ناهیان از منکر بوده اند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.