به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، مریم بیدخام در بازدید از دفتر تسهیل گری دیمج در قزوین با ضمن تبریک عید سعید غدیر خم با اشاره به طرح راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری در مناطق حاشیه‌نشین و کم برخوردار استان، افزود: این طرح به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارائه آموزش های لازم به زنان به منظور کاهش تهدیدهای خانواده اجرا می شود اما تنها مختص زنان نیست بلکه خانواده محور و شامل مردان و جوانان نیز است.
وی،هدف از اجرای این طرح را کاهش خشونت،تنش و نزاع در خانواده و جامعه عنوان کرد و افزود: جامعه هدف این طرح زنان سرپرست خانوار و یا در معرض آسیب مناطق آسیب پذیر و محلات استان است.
بیدخام ادامه داد: طرح تاب آوری زنان نه تنها موجب افزایش قدرت تحمل و سازگاری فرد در برخورد با مشکلات می شود بلکه مهمتر از آن منجر به حفظ سلامت روانی و ارتقای آن نیز خواهد شد.
وی تاکید کرد: در این طرح تسهیلگران اجتماعی و فعالان اجتماعی، با حضور در محلات چهره به چهره با افراد صحبت می کنند و مهارت های زندگی را به آن ها آموزش می دهند.
بیدخام افزود: همچنین در کنار این طرح، در مناطق حاشیه نشین دفاتر تسهیلگری دایر می شود که سمن ها در آن ها حضور پیدا می کنند تا رابط بین دولت و مردم باشند و مطالبات مردم را انتقال دهند.
وی افزود: از آنجایی که بانوان از جمله قشر آسیب پذیر جامعه محسوب می شوند، توانمند سازی آنان از طریق مداخلات آموزشی و مشاوره ای می تواند راهکار مناسبی در راستای ارتقای تاب آوری باشد.
سرپرست اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، نقش گسترده و کارامد دفاتر تسهیل گری که در مناطق حاشیه نشین تشکیل شده و خدمات فرهنگی و احتماعی ارائه می دهند را بسیار حائز اهمیت دانست و قول مشارکت و مساعدت جهت اجرایی نمودن بهتر برنامه های این دفاتر را دادند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.