به گزارش ایرنا،فریدون همتی شامگاه یکشنبه در نشست ستاد سرمایه گذاری استان قزوین افزود:برای رونق فضای کسب و کار هیچ راهی جز حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی نداریم و در این میان مدیران ما باید این موضوع را جدی بگیرند.
استاندار قزوین تصریح کرد: با هر مدیر و کارشناسی که در روند جذب سرمایه گذاری مانع و خلل ایجاد کند، برخورد جدی خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین نیز در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه حمایت از سرمایه گذاری باید به گفتمان واحد تمام مدیران استان تبدیل شود، افزود:هرگونه بهانه و کم کاری در این زمینه غیر قابل قبول است و باید با جدیت در این خصوص تلاش کنیم.
وی اضافه کرد: تنها راه برون رفت از شرایط نامناسب اقتصادی در اهمیت دادن بیشتر به سرمایه گذاری است و نباید فراموش کرد مهار بیکاری هم با این موضوع محقق می شود.
حبیبی ادامه داد: دولت در برنامه ششم توسعه مکلف به ایجاد سالانه 560هزار شغل شده که بودجه مورد نیاز آن 775هزار میلیارد تومان است حال آن که تنها تامین250هزار میلیارد تومان از این هزینه در بودجه پیش بینی شده و بقیه باید با جذب سرمایه گذاری و کمک بخش خصوصی تامین شود.
وی اضافه کرد: استان قزوین در حوزه سرمایه گذاری خارجی به خوبی می تواند اقدام کند بنابراین ما به عنوان متولیان این موضوع باید مسیر حمایت از سرمایه گذاری را با جدیت و به شکل مستمر دنبال کنیم.
حبیبی همچنین بر معرفی و اطلاع رسانی ظرفیت های سرمایه گذاری استان تاکید کرد و گفت:با توجه به مصوبه نشست های گذشته ستاد سرمایه گذاری برای تالیف کتابچه معرفی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری استان، این کتابچه باید هرچه سریع تر با همکاری تمام دستگاه ها تهیه و در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.
وی افزود:سرمایه گذاری طرحی نو در حوزه مدیریتی است و باید از شیوه های نوین استفاده کنیم چرا که اگر قرار باشد با همان روش های قبلی مدیریتی عمل کنیم دیگر نیازی به این جلسات و برنامه ها نداشتیم.
در این نشست گزارشی از عملکرد مرکز جذب وحمایت از سرمایه گذاری استان در پنج ماهه سال جاری ارایه شد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.