به گزارش ایرنا،محمدرضا فیاض روز شنبه در دیدار با فریدون همتی استاندار قزوین افزود: قاطعانه اعلام می کنیم هیچ واحد تولیدی قطعه ساز بالای سه ماه مطالبه ندارد و اگر موردی در این زمینه وجود داشته باشد در صورت اعلام بررسی خواهد شد.
وی ادامه داد: در سال گذشته حدود 40 هزار میلیارد ریال قطعه از قطعه‌سازان توسط ایران خودرو خریداری شد و هم اکنون نیز تمامی مطالبات بالای سه ماه قطعه‌سازان نیز مدیریت شده است.
فیاض افزود: امیدواریم ایران خودرو در سال جاری نظام دریافت و پرداخت خود را ساماندهی کند.
وی با اشاره به تلاش های دولت برای ایجاد رونق در بخش تولید،ادامه داد: سال گذشته دستاوردهای بسیار خوبی در این زمینه ایجاد شد و در سال جاری نیز امیدواریم با تعامل با بانک های عامل،تامین اجتماعی و مالیات رفته‌رفته رونق بیشتری را به حوزه تولید و بازار تزریق کنیم.
فیاض با اشاره به کاهش نرخ سود های بانکی،گفت: امیدواریم با تداوم این روند بتوانیم از طریق تسهیلات کمک های بیشتری را به سمت تولید روانه کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیریت و احیای واحدهای با پیشرفت بالای 60 درصد را در اولویت خود قرار داده است و امیدواریم بتوانیم با مدیریت این واحدها در اشتغال و تولید موثر واقع شویم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی واحدهایی که در طی سال های گذشته به خاطر سیاست های نادرست و مشکلات اقتصادی غیر فعال شده بودند، در پایان افزود: در همین راستا چندین شرکت مهم را در سراسر کشور شناسایی کرده و برای راه اندازی آنها توسط دولت و واگذاری مجدد به بخش خصوصی اقدام نموده ایم.
در سال 95 در استان قزوین نزدیک به یک هزار و 100 واحد تولیدی حدود 13 هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه رونق تولید دریافت کردند.
استان قزوین دارای سه هزار و 500 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.