بهمن نقیبی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مراکز عرضه دام سالم با نظارت بازرسان بهداشتی سازمان دامپزشکی، تا پایان روز عید سعید قربان در سراسر استان فعال و پایگاههای دامپزشکی استان نیز با حضور کارشناسان و روحانی ناظر شرعی، آماده ارایه خدمات به شهروندان هستند.
وی اظهارکرد: تهیه و نصب بنر ویژه عید سعید قربان، راه اندازی سامانه 1512 جهت سهولت تماس شهروندان با اداره کل دامپزشکی، تهیه فیلم چگونگی انتخاب دام سالم و نحوه ذبح و بازرسی های پس از کشتار دام، بازرسی بهداشتی دام ها قبل از کشتار در میادین عرضه دام، استقرار 35 گروه ثابت و سیار بازرسی بهداشتی گوشت و ناظر ذبح شرعی از جمله اقدام هایی است که توسط این اداره کل انجام می شود.
نقیبی خاطرنشان کرد: پاسخگویی تلفنی و حضوری به شهروندان، چاپ پوستر و بروشور، تهیه پارچه نوشته و نصب بر روی خودروهای گروههای سیار بازرسی بهداشتی دامپزشکی و ناظرین ذبح شرعی از دیگر اقدام ها به منسابت عید قربان است.
وی اضافه کرد: ارسال پیامک با موضوع پیام بهداشتی، هماهنگی با شهرداری ها به منظور جمع آوری ضایعات حاصل از کشتار در روز عید قربان در راستای پیشگیری از انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام (زئونوزها) و ساماندهی تشدید نظارت ها در میادین عرضه دام از دیگر فعالیت هایی است که در روز عید قربان توسط این اداره کل انجام می شود.
نقیبی در پایان تاکید کرد: تمامی بازرسی های بهداشتی و نظارت های شرعی پیش و پس از کشتار دام که در روز عید قربان توسط کارشناسان این اداره کل و شبکه های دامپزشکی تابعه صورت می گیرد،رایگان است و شهروندان می توانند در صورت تماس با سامانه ارتباطی 1512 و سامانه پیامکی 50001512 در سطح استان از این خدمات بهره مند شوند.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.