به گزارش روز سه شنبه ایرنا، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در مراسم افتتاح این جشنواره گفت: برگزاری بزرگداشت روز قزوین کار ارزشمندی است و باید از تمام ظرفیت‌های استان برای برگزاری مناسب برنامه های این روز استفاده کرد.
سید سعید شاهرخی افزود: برنامه‌های روز قزوین باید علاوه بر شهر قزوین در کل استان نیز برگزار شود چرا که برگزاری این نوع جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها تاثیر فراوانی در ارتقای سطح فرهنگی مردم و نشاط و پویایی آنها خواهد داشت.
شاهرخی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به اقوام مختلف ایران دارد و برگزاری این نمایشگاه و جشنواره اقدام بسیار ارزشمندی بوده است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین نیز در این مراسم گفت: امسال جشنواره بزرگداشت روز قزوین برای ششمین سال متوالی در حال برگزاری است و امیدواریم برگزاری این جشنواره‌ها منجر به معرفی شهر قزوین در سطح ملی و فراملی شود و شهر قزوین را به مقصد گردشگری تبدیل کند.
سعید وزیری نژاد افزود: برگزاری این نمایشگاه و جشنواره اولین برنامه بزرگداشت روز قزوین است و برای بزرگداشت این هفته 44 عنوان برنامه تدارک دیده شده است.
وی از جمله برنامه‌های بزرگداشت روز قزوین را برگزاری شب‌های فیروزه‌ای در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه،رونمایی از کتاب سال، برگزاری کنسرت موسیقی و سرویس رایگان اتوبوسرانی در عید غدیر، غدیرخوانی و مسابقات چوگان عنوان کرد.
وزیری‌نژاد افزود: به مناسبت روز قزوین همچنین به مدت چهار روز ویدیو مپینگ در میدان مینودر قزوین با موضوع عید غدیرخم برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: برنامه های متنوعی نیز در بوستان بانوان برای زنان و دختران برگزار خواهد شد و همچنین جشنواره بادبادک ها در بوستان باراجین قزوین برگزار می شود.
این مسئول، رایگان بودن ورودی بوستان باراجین و همه اماکن تاریخی قزوین را از دیگر برنامه‌های این مجموعه به مناسبت 9 شهریور روز قزوین عنوان کرد و گفت: در این ایام به فضاسازی شهری نیز توجه ویژه ای می شود.
محمدعلی حضرتی،مدیرکل میراث فرهنگی قزوین نیز در این آئین از برگزاری مسابقات چوگان خبر داد و گفت: مسابقات چوگان ویژه بانوان و همچنین مراسم غدیرخوانی به مدت سه شب برای احیای این سنت برگزار خواهد شد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی قزوین نیز در این مراسم با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره و نمایشگاه گفت: این جشنواره و نمایشگاه با هدف ایجاد فضایی به منظور آشنایی هرچه بیشتر مردم با سوغات و هدایای استان‌های دیگر،معرفی توانمندیهای استان ها در زمینه صنایع دستی و آشنایی بازدیدکنندگان با فرهنگ آداب و سنن مناطق استان های مشارکت کننده برگزار می شود.
هادی طاهرخانی اظهار کرد: این جشنواره در محورهای مختلفی همچون معرفی و نمایش آداب و رسوم و آیین ‌های ویژه اقوام برگزار شده و در این راستا نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و هدایا با حضور ۱۱۰ مشارکت کننده در فضایی به مساحت سه هزار و 600 مترمربع برگزار شده است.
وی افزود: همچنین های موسیقی سنتی قوم های مختلف کشور، موسیقی محلی، نمایش‌های آیینی اقوام، برنامه های زنده و شاد نیز در طول برگزاری نمایشگاه اجرا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین در پایان افزود: نمایشگاه سوغات و هدایا تا دهم شهریور ماه از ساعت ۱۷ تا 23 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین واقع در بلوار امام خمنی(ره)، جنب صدا و سیما برای بازدید عموم دایر است.
9 شهریور ماه همزمان با انتخاب قزوین به پایتختی در دوران صفوی به عنوان روز قزوین نام گذاری شده است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی* رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.