به گزارش ایرنا منوچهر حبیبی یکشنبه شب در نشست ستاد سرمایه گذاری خارجی استان با تاکید بر توجه جدی به سرمایه‌گذاری خارجی در کنار سرمایه گذاری داخلی افزود: در پنج ماهه اول سال جاری میزان سرمایه گذاری خارجی در استان 457 میلیون و 987 هزار دلار در قالب سه طرح شامل احداث نیروگاه سیکل ترکیبی با 500 مگاوات، احداث نیروگاه مقیاس کوچک 10 مگاوات و تولید انواع پریفرم و ظروف پلاستیکی بوده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته 401 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی داشتیم که از نظر مبلغ یک رکوردی بوده و در سال جاری تاکنون نیز شاهد رشد این موضوع هستیم.
حبیبی درباره این سه طرح ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی با سهم 15 درصدی ایرانیان مقیم کانادا و مشارکت 85 درصدی شرکت چینی در تاکستان با 403 میلیون و 300 هزار دلار، نیروگاه مقیاس کوچک با مبلغ 3 میلیون و 800 هزار دلار در قزوین و تولید انواع پریفرم و ظروف پلاستیکی با 50 میلیون و887 هزار دلار و سرمایه‌گذاری 80 درصدی خارجی و مشارکت 20 درصدی شرکت سرمایه پذیر ایرانی در تاکستان می باشند.
وی در ادامه بر اولویت استقرار واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی تاکید کرد و گفت: استقرار واحدها در شهرک های صنعتی یک اصل لازم است مگر آن که مسایل دیگری همچون استقرار واحدهای مربوط به انرژی های خورشیدی و بادی، شرایط زیست محیطی و یا نیاز به زمین بزرگتر در میان باشد که در آن صورت باید تصمیم ویژه ای اتخاذ شود.
حبیبی همچنین با تاکید بر حفظ و استقرار باغستان های سنتی گفت: این باغستان ها میراث ملی ما بوده و هرعاملی که موجب تخریب آنها شود باید حذف شود.
وی ادامه داد: آبیاری باغستان های قزوین اهمیت زیادی دارد اما اگر بعد از تامین آب این مکان ها منابع آبی اضافه داشتیم می توانیم برای تامین آب طرح های جدید در حوزه کشاورزی و یا مصارف دیگراختصاص دهیم.
در این نشست درباره درخواست ها و مشکلات چند متقاضی سرمایه گذاری در استان با حضور سرمایه گذاران بحث و بررسی و برای رفع موانع و اجرایی کردن خواست های مطرح شده تصمیم گیری شد.
7388/ 6128 *خبرنگار: پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.