سرهنگ نصرالله بیگلری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روز گذشته بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری پژو 405 در باند آزادراه قزوین-زنجان یکی از سرنشینان خودرو فوت و 2 سرنشین دیگر آن نیز مجروح می شوند.
این مسئول انتظامی ادامه داد: به گزارش کارشناسان پلیس راه استان، توجه نکردن به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی علت این حادثه اعلام شده است.
وی با اشاره به اینکه 30 درصد تصادف های استان قزوین را عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان تشکیل می دهد، اضافه کرد: همواره به رانندگان توصیه شده که قبل از سفر و نیز در طول مسافرت به استراحت بپردازند اما این مهم از سوی برخی رانندگان رعایت نمی شود.
بیگلری یادآور شد: با توجه به اینکه در آخرین ماه تابستان قرار داشته و پیش بینی موج سفرها را در این ایام داریم به رانندگان و به خصوص همراهان آنها توصیه می شود ضمن رعایت مقررات رانندگی در طول سفر، فاصله طولی به خودرو مقابل را حفظ و به ازای هر 2 ساعت رانندگی حداقل 20 دقیقه به استراحت بپردازند.
سرهنگ بیگلری از رانندگان خواست تا قبل از سفر از طریق سامانه 1202020 نسبت به استعلام خلافی خودرو و نمره منفی گواهینامه خود اطمینان حاصل کنند زیرا خودروی رانندگانی که 30 درصد نمره منفی در گواهینامه و بیش از 10 میلیون ریال جریمه در سوابق آنان ثبت شده باشد از سوی پلیس توقیف می شود.
رئیس پلیس راه استان قزوین در پایان افزود: 14 ایستگاه پلیس به همراه 60 تیم گشت سیار در طرح تابستانی پلیس راه استان قزوین جهت حفظ و ایمنی جان مسافران مشارکت دارند.
به گزارش اورژانس و پلیس راه استان قزوین طی 2 فقره تصادف در پنج روز گذشته، تصادف 2 دستگاه اتوبوس حامل مسافر در استان به علت توجه نکردن به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان با کامیون سه کشته و 43 مصدوم برجای گذاشت.
استان قزوین دارای 6 هزار و 670 کیلومتر راه است که 220 کیلومتر آن آزادراه، 270 کیلومتر بزرگراه، 700 کیلومتر راه اصلی و 2 هزار و 543 کیلومترراه آسفالته روستایی می باشد.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.