محمد علی حضرتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت همچنین 2 میلیون و 865 هزار گردشگر داخلی از بناهای استان بازدید کرده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع و دستی قزوین اضافه کرد: امسال همه مراکز اقامتی رسمی استان در ایام تعطیلات با 100 درصد ضریب اشغال توانستند پذیرای مسافران از نقاط مختلف کشور باشند که یک دستاورد مهم در حوزه گردشگری قزوین محسوب می‌شود.
حضرتی ادامه داد: استان قزوین با دربرگیری یک درصد از مساحت کشور، دارای یک هزار و 304 اثر ثبت شده تاریخی و طبیعی در فهرست آثار ملی است که در تعطیلات نوروزی و سایر ایام تعطیل بسیاری از آنها پذیرای خیل گردشگران هستند.
وی از قزوین با تنوع و تعدد فراوان در آثار تاریخی و جاذبه‌های منحصر به فرد گردشگری به عنوان یک موزه زنده یاد کرد و گفت: قزوین می تواند به عنوان یکی از پنج مقصد اصلی گردشگری کشور مطرح باشد.
این مسئول در پایان یادآور شد: در حال حاضر 12 هتل و 17 میهمانپذیر در سطح استان برای اقامت گردشگران فعال هستند که این رقم پاسخگوی حجم بالای مسافران نیست و امیدواریم با تکمیل هتل های در حال ساخت در این خصوص تا حدی شاهد رفع کمبودها باشیم.
در سال گذشته 18 هزار و 550 گردشگر خارجی و 2 میلیون و 118 هزار و 307 گردشگر داخلی از بناهای و آثار تاریخی قزوین بازدید کردند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.