به گزارش ایرنا، علی فرهور روز چهارشنبه در جریان دیدار قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل و پشتیبانی صنایع آب و برق با استاندار قزوین،افزود: سال گذشته با مصرف 2 میلیارد و 500 میلیون متر مکعب گاز رکود تازه ای را در تاریخ سوخت 26 ساله این نیروگاه رقم زدیم.
وی با اشاره به مصرف این نیروگاه در گذشته از سوخت مازوت که موجب آلودگی هوا می شد، ادامه داد: در چهار ماه نخست سال جاری نیز در جهت حفظ هوای پاک و کمک به محیط زیست منطقه، یک میلیارد و 750 میلیون متر مکعب گاز در این نیروگاه مصرف شده که این میزان 90 درصد سوخت اصلی نیروگاه شهید رجایی را شامل می شود.
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین در پایان اضافه کرد: با اجرای طرح های در دست اجرا و تاکید وزارت نیرو مبنی بر صرفه جویی در زمینه آب، میزان مصرف آب این نیروگاه از 15 صدم لیتر به 11 صدم لیتر در کیلو وات ساعت کاهش می یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین نیز در این نشست گفت: امسال 85 درصد اعتبارات ما به استان تفویض شده و برای باقیمانده آن نیازمند وصول مطالبات خود هستیم تا بتوانیم طرح های عمرانی خود را در سطح استان به مورد اجرا درآوریم.
سعید بهادیوند چگینی اضافه کرد: در بخش پست برق پونک نیز متاسفانه اعتبار 20 میلیارد ریالی آن بلوکه شده و شهرداری قزوین نیز همکاری لازم را در این زمینه به عمل نمی آورد.
وی با انتقاد از اینکه برای جا به جایی شبکه های برق روستایی اعتباری در نظر گرفته نشده است،افزود: اعتبار یاد شده باید از محل درآمد شهرداری ها و دهیاری ها تامین شود که این مهم تاکنون محقق نشده است.
قائم مقام وزیر وزیر نیرو در امور بین الملل و پشتیبانی صنایع آب و برق روز چهارشنبه برای بازدید از چند طرح در حوزه آب و برق و نیز دیدار با استاندار قزوین به این استان سفر کرده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.