به گزارش ایرنا، داود محمدی روز چهارشنبه در نشست کمیسیون تخصصی حمل و نقل که در اتاق تعاون قزوین برگزار شد،افزود: نباید در واگذاری امور به بخش خصوصی مقاومت کنیم چرا که انجام این کار مطابق با سیاست های کلان نظام و اسناد بالادستی است و به صلاح کشور می باشد.
وی خاطرنشان کرد: سبک کردن دولت به معنای کاهش اختیارات آن نیست بلکه تاکیدی بر اهمیت کارکرد نظارتی دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی و تشکل های غیر دولتی است.
رئیس کمیسون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نظر دیوانی، ایران از کشورهایی است که بیشترین جمعیت اداری را دارد به طوری که هم اکنون چهار میلیون نفر عائله دولت هستند،اضافه کرد: 80 درصد بودجه کشور صرف پرداخت حقوق و دستمزد و هزینه گاز و برق و آب ادارات می شود و تا زمانی که به این شکل حرکت کنیم به نتیجه مثبتی در اقتصاد کشور دست نخواهیم یافت.
محمدی با بیان اینکه تا پایان سند چشم انداز بیست ساله باید در عرصه های مختلف در اوج باشیم،گفت:هم اکنون ایران از نظر علمی، سیاسی و اقتدار دفاعی در جایگاه اول منطقه ای است اما متاسفانه در بعد اقتصادی بین 25 کشور منطقه رتبه 16 را داریم که شایسته ما نیست.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط امروز دستگاه های اجرائی همین که بتوانند به امور محوله و تکالیف خود عمل کنند کار بزرگی انجام داده اند و افزودن بار اضافی برای فعالیت آنها چندان به مصلحت نیست.
وی در ادامه به نقش کلیدی حمل و نقل در اقتصاد تمام کشورها اشاره کرد و گفت:به جهت همین اهمیت است که باید با نگاهی خاص به این صنعت مهم توجه کرد وگرنه غفلت از آن ما را با اختلال مواجه می کند.
نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: برای حل مشکلات این حوزه مهم پیشنهاد می شود کمیته تخصصی با دعوت از افراد ذینفع و مسئولان دولتی و نظارتی تشکیل شود و افراد حاضر در آن برای حل مشکلات خود به اتفاق نظر برسند.
در پایان این نشست مصوب شد برای ساماندهی وانت بارهای استان قزوین کمیته ای با حضور دستگاهای مرتبط تشکیل و با برگزاری جلساتی ثابت به تقاضا ، مشکلات و نحوه خدمات مربوط به حمل ونقل کالا توسط این خودروها رسیدگی شود.
در این نشست همچنین قرار شد نشستی تخصصی با حضور نماینده رانندگان ، شهرداری و اتاق تعاون برای واگذاری امور مربوط به تاکسی بی سیم 133 به تشکل های واجد شرایط تشکیل شود.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.