به گزارش ایرنا،فریدون همتی روز چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: اکنون در حال مذاکره با بنیاد برکت و برخی بانک ها هستیم تا شرایط بهتری را برای این 52 واحد رقم بزنیم.
وی با بیان اینکه چون این واحدها متعلق به بخش خصوصی هستند دست مدیران استان در ورود به مسائل آنها بسته است،افزود: امیدواریم رسانه ها با تبیین درست مسائل برای مردم زمینه درک درست از سخنان مدیران و مسئولان را فراهم سازند چون حل مشکلات واحدهای تولیدی مایه خوشحالی مسئولان و آرزوی قلبی آنهاست.
همتی ادامه داد: ما از مشکلات واحدهای تولیدی و کارخانه های مشکل دار در استان قزوین اطلاع داریم اما به دلیل نداشتن اختیار قانونی و عدم توانایی در پرداخت تسهیلات نمی توانیم به صورت مستقیم در خصوص این دسته از واحدها وارد عمل شویم.
استاندار قزوین با اشاره به برخی واحدهای تولیدی دارای مشکل در خصوص پرداخت حقوق کارگران، افزود: برخی واحدهای تولیدی بدنام از پرداخت به موقع اقساط تسهیلات و حقوق کارگران اجتناب می کنند تا با این سرمایه به فعالیت های اقتصادی دیگر بپردازند که این کار شایسته و اخلاثی نیست و باید ابتدا به پرداخت تعهدات خود اقدام نمایند.

** شیطنت برخی رسانه ها در خصوص پرداختن به مسائل واحدهای تولیدی
وی اضافه کرد: ما در جلسه شورای اداری اذعان کردیم که در استان قزوین با کمترین مشکلات کارگری مواجه هستیم و در همین راستا 2 هفته قبل از انتخابات مشکل کارخانه کنتور سازی با همراهی دستگاه های مالیات،بیمه و گمرگ حل شد اما متاسفانه برخی رسانه ها شیطنت کرده و با انتشار عکسهایی متعلق به اعتراض کارگران این کارخانه پیش از عید به زمان گذشته بازگشتند.
استاندار قزوین با بیان اینکه مگر مدیریت ارشد استان منابع دولتی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی داشته و در این خصوص کوتاهی کرده است؟ادامه داد:هر کس از منتقدان و رسانه ها که در شهر دلشان برای واحدهای تولیدی می سوزد می توانند سند خانه خود را در بانک ها رهن گذاشته و برای واحدهای تولیدی مشکل دار تسهیلات دریافت نمایند.
وی ادامه داد: باید نشست هایی با هدف آشنایی و آگاهی واحدهای تولیدی با ضوابط و قوانین دستگاه های اجرایی برگزار شود تا بتوان واحدهای تولیدی و به ویژه واحدهای وارد شده به حریم بی انضباطی را با سرعت و سهولت بیشتر ساماندهی کرد.
استاندار قزوین افزود:از دستگاه های اجرائی نیز انتظار می رود با هماهنگی و هم افزائی در جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی گام بردارند تا در سال اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال افزایش راندمان تولید،صادرات و اشتغال در استان تحقق یابد.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید پروژه ها و فعالیت های عمرانی استان از قبیل احداث و تکمیل سدها و جاده ها بدون نگرانی از بودجه آنها به سرعت هر چه تمام تر پیش برود چون دولت ردیف بودجه و اعتبارات عمرانی این قبیل موارد را پیش بینی کرده و با ایجاد تعهد می توان اعتبارات آن را دریافت کرد.
همتی با بیان اینکه اولویت دولت تسویه بدهکاری هاست و هر استانی در زمینه پیشبرد پروژه های عمرانی دست نگه دارد عقب مانده است، افزود:امیدواریم دستگاه های اجرائی و نظارتی با پیمانکاران و فعالان عمرانی استان همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد پیشرفت استان در این زمینه ها باشیم.
استان قزوین دارای سه هزار و 500 تولیدی دارای بهره برداری است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.