به گزارش ایرنا، سید حمیده زرآبادی سه شنبه شب در آئین افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی بانک، بیمه، بورس و فرصت های سرمایه گذاری قزوین افزود: برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصد که در برنامه ششم توسعه به آن تاکید شده است، به منابع مالی نیازمندیم و برای تحقق این موضوع باید از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی بیشتر استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: باید با کوتاه کردن فرآیند سرمایه گذاری خارجی، جذابیت لازم را برای حضور ایرانیان خارج از کشور در طرح های اقتصادی فراهم کنیم اما متاسفانه بوروکراسی و فرآیند سرمایه گذاری در کشور بسیار طولانی و فرسایشی است و بسیاری را در این مسیر خسته می کند.
زرآبادی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما در این حوزه سودهای بانکی است که تولید و سرمایه گذاری را با چالش مواجه می کند و در کنار این موضوع باید به روز رسانی سیستم بانکی با بانک های جهانی جدی گرفته شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: باید با رفع موانع، سرعت و روند سرمایه گذاری را تسریع کنیم و در این میان دور شدن بانکها از فعالیت های اقتصادی ضروری است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در استان قزوین فعالیت بورس منطقه ای ظرفیت بسیار خوبی برای جذب سرمایه گذاری است و باید با دادن اختیارات بیشتر استانی از این ظرفیت به شکل بهینه استفاده کنیم چرا که بعد از برجام، هیات های خارجی متعددی وارد کشور شده اند اما هنوز به نتیجه دلخواه در این زمینه دست نیافته ایم.
زرآبادی در پایان بر تلاش برای رشد صنعت گردشگری در کشور و قزوین با استفاده از جذب سرمایه های جدید تاکید کرد و افزود: گردشگری یک صنعت سودآور است اما هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.
7389*3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.