به گزارش ایرنا، مجید حلاج زاده چهارشنبه شب در آئین افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی بانک، بیمه و بورس و فرصت های سرمایه گذاری قزوین افزود: پس از بهبود روابط کشور با دنیا در دوره پسابرجام، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ایرانی و نیز ایرانیان مقیم خارج و خارجی‌ها رغبتی دو چندان نسبت به سرمایه‌گذاری در ایران از خود نشان داده‌اند.
مشاور مدیرکل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور اظهار کرد: همه ایرانیان خارج از کشور، وطن خود را دوست دارند و برای کمک به میهن خود در مواقع اضطراری و مورد نیاز آماده اند.
وی با بیان اینکه ایرانیان ساکن در خارج مشتاق سرمایه‌گذاری در کشور خود هستند و دوست دارند در منطقه و استان زادگاهشان سرمایه‌گذاری کنند، خاطرنشان کرد: تمایل ایرانیان خارج از کشور به دریافت ضمانتنامه ارزی در مقابل سرمایه‌گذاری‌ خود در پروژه‌های خصوصی و دولتی و در عین حال محدودیتی که بانک مرکزی برای صدور ضمانتنامه‌های ارزی برای بانک‌ها قائل شده است از جمله موانع پیش رو در این خصوص است که باید برای حل آن چاره ای اندیشیده شود.
حلاج زاده با بیان اینکه 6.5 درصد ایرانیان در خارج از کشور زندگی می‌کنند،اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های لازم برای استفاده از ظرفیت این افراد برای سرمایه‌گذاری در داخل مورد توجه قرار گرفته است.
وی یادآور شد: افراد زیادی برای بازگشت به کشور و خدمات رسانی به ایرانیان اعلام آمادگی کرده اند اما باید برای حضور آنان بسترهای لازم فراهم شود.
حلاج زاده با بیان اینکه 370 هزار نفر پروفسور، نخبه و کارشناس ایرانی در خارج از کشور زندگی می کنند،افزود: تحلیلگران خارجی، ایران را بزرگترین صادرکننده مغزهای متفکر به خارج می دانند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور در استان‌های مختلف فراهم نیست، ادامه داد: باید برنامه ریزی‌ها به صورتی انجام شود که این افراد حضور بی دغدغه در ایران داشته باشند و با احترام با آنها رفتار شود.

** ایرانیان خارج از کشور 25 هزار میلیارد دلار سرمایه دارند
حلاج زاده تاکید کرد: سرمایه های ایرانیان خارج از کشور 25 هزار میلیارد دلار است و می توان گفت 10 درصد ثروت دنیا در اختیار ایرانیان است اما از این ظرفیت تاکنون استفاده نکرده ایم و فرصت ها را از دست داده ایم.
مشاور مدیرکل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در پایان گفت: دولت باید امنیت سرمایه گذاران خارجی در داخل را تضمین کند تا زمینه جذب این سرمایه ها فراهم شود و همه وظیفه داریم در این خصوص تلاش کنیم.
نخستین نمایشگاه تخصصی بانک،بیمه،بورس و فرصت های سرمایه گذاری استان قزوین تا ششم مرداد ماه با حضور 25 مشارکت کننده در فضایی به مساحت 2 هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برپا شده است.
نمایشگاه تخصصی بانک، بیمه، بورس و فرصت های سرمایه گذاری در مدت برگزاری از ساعت 16 الی 22 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین پذیرای بازدید متخصصان و علاقه مندان است.
7389*3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.