به گزارش ایرنا، این مرکز که با عنوان ساحل امن فعالیت خود را آغاز کرده داست، ظرفیت نگهداری، بازتوانی و درمان 30 تن از بانوان معتاد را دارد.
برای ساخت این مرکز در زمینی به وسعت سه هزار متر مربع یک میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین در حاشیه این مراسم گفت: سم زدایی و ارایه مشاوره و سایر خدمات درمانی از جمله فعالیت های این مرکز می باشد.
علیرضا وارثی اظهار کرد: در حال حاضر 12 نفر در این مرکز به صورت خود معرف در حال درمان می باشند و طول درمان آنها نیز بین یک تا سه ماه است.
وی، هزینه های درمانی و نگهداری در این مرکز را برای هر نفر ماهیانه 6 میلیون و 500 هزار ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه این مرکز زیر نظر بهزیستی اداره می شود، نیمی از هزینه های یاد شده توسط خانواده ها و نیمی نیز به صورت یارانه دولتی تامین می شود.
وارثی با بیان اینکه در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی پیشگیری مهمتر از درمان است، اظهار کرد: اعتیاد بانوان آسیب های جدی را به جامعه و خانواده ها وارد می کند و باید اولویت اولیه ما در این خصوص پیشگیری و در حالت بعد درمان باشد.
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز شنبه به مناسبت هفته بهزیستی و با هدف حضور در آئین های بهره برداری طرح های بهزیستی قزوین به این استان سفر کرده است.
همزمان با سفر امروز ربیعی به قزوین بهره برداری از 56 طرح خدماتی بهزیستی استان با 100 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
7389*3013
خبرنگار نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.