به گزارش ایرنا،علیرضا وارثی روز شنبه در نشست شورای اداری مدیران استان قزوین که با حضور علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در استانداری قزوین برگزار شد ضمن تبریک هفته بهزیستی افزود: وظائف سازمان بهزیستی نقشه راهی برای کاهش فقر،بزه و آسیب های اجتماعی است و الگویی برای توانمندسازی نیازمندان و مدلی برای توسعه سیاسی و اجتماعی جامعه محسوب می شود.
وی ادامه داد: سه قطب جامعه و خانواده،دولت و نهادهای مدنی و رسانه های جمعی باید همراه و همگام با هم برای ساماندهی آسیب های اجتماعی برنامه ریزی کنند چرا که دولت به تنهایی از عهده حل تمامی مشکلات و آسیب ها بر نمی آید.
این مسئول افزود: سازمان بهزیستی ساماندهی جامعه هدف را با 150 خدمت و وظیفه دنبال می کند و در پی ایجاد کیفیت، ارتقای نشاط اجتماعی و عدالت در بهتر زیستن برای همه آحاد جامعه است.
وی ادامه داد: بهزیستی استان 30 هزار مددجوی اصلی و 99 هزار خانواده مددجوی شناسایی شده در بانک اطلاعات خود دارد و به کسانی که در معرض آسیب های اجتماعی هستند خدمت ارائه می کند.
وارثی افزود: از تیرماه سال 95 تاکنون بیش از 56 طرح و برنامه به بدنه بهزیستی و فعالیت های جدید این سازمان اضافه شده است که این طرح ها و برنامه ها متناسب با نیازهای جامعه هدف تنظیم و ساماندهی شده اند.
وی ادامه داد: در همین رابطه 32 طرح در قزوین،چهار طرح در آبیک،هشت طرح در آوج،6 طرح در تاکستان،سه طرح در بوئین زهرا و 12 طرح در البرز با 100 میلیارد ریال اعتبارات به مرحله اجرا درآمده اند.
وارثی با اشاره به برخی از خدمات این سازمان،گفت: ساماندهی سه هزار و 565 واحد مسکن برای جامعه هدف،تحویل یک هزار و 69 واحد مسکونی برای مددجویان و زنان سرپرست خانواده،رشد 12 درصدی در توسعه مراکز غیر دولتی،توسعه 133 درصدی در حوزه اورژانس اجتماعی،تاسیس مراکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده برای ساماندهی کودکان کار،جلوگیری از 35 مورد خودکشی از طریق مراکز مشاورره و اورژانس اجتماعی و خط 123 ملی،رشد 25 درصدی کلینک های مددکاری و تاسسیس خانه مهر به صورت مشترک با دادگستری به منظور ایجاد فضای مناسب برای فرزندان کار و طلاق و پوشش 100 درصدی یک وعده غذایی گرم برای روستاهای کم برخوردار و حاشیه های شهر از جمله خدمات بهزیستی در راستای خدمات رسانی به جامعه هدف بوده اند.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.