حجت الاسلام والمسلمین عباس نظری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد یکصد نفر از مبلغان بومی هستند و سایر نیز مبلغان اعزامی از قم هستند.
این مسئول اضافه کرد: از بین این مبلغان 144 نفر مرد و 48 نفر خانم هستند که تا روز شنبه در مناطق مختلف استان حضور دارند.
وی با بیان اینکه این افراد در 18 محور به تبلیغ خواهند پرداخت، اظهارکرد: محورهای سخنرانی مبلغان در این آیین ها شامل بیان احکام و معارف دین و ارایه الگو و سیره عملی و فضایل اخلاقی اهل بیت(ع) به ویژه امام جعفر صادق(ع)، توحید و تاکید بر انجام فرایض دینی و واجبات شرعی و انجام کارهای صالح و دوری از گناه است.
حجت الاسلام نظری ادامه داد: مبلغان اعزامی به تبیین سیره عملی، فضایل اخلاقی و معنوی حضرت امام صادق(ع) و اصل ولایت فقیه و جامعیت آن خواهند پرداخت.
وی افزود: مبلغان اعزامی همچنین به تحلیل علمی مسایل خرافی و عرفان های نوظهور دین در کنار تبیین موضع و عقاید سلفی گری و شناساندن هرچه بیشتر چهره کریه تکفیری های داعش می پردازند.
حجت الاسلام نظری اضافه کرد: امام جعفر صادق (ع) با تربیت راویانی در حوزه های مختلف از جمله تفسیر، فقه، تاریخ، مواعظ و اخلاق در برابر انحرافات ایجاد شده در آن دوران به مقابله پرداختند.
وی با اشاره به زوایای شخصیتی امام صادق (ع) گفت: این امام بزرگوار در طول شصت و پنج سال عمر خویش با رفتار کریمانه و خلق و خوی الهی، بسیاری از افراد را به راه حق هدایت کرده و پیروان دیگر مکاتب و ادیان را شیفته و مجذوب خویش فرمود ند.
آئین های عزاداری و سخنرانی به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در 400 مسجد قزوین از روز گذشته آغاز شده و تا پایان امشب ادامه دارد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.