دکتر منوچهر مهرام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزینه ساخت این مرکز 70 میلیارد ریال می باشد که از این رقم 10 میلیارد ریال از محل مشارکت خیران و 60 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات دولتی مصوب سفر رئیس جمهوری تامین می شود.
وی، هزینه تجهیز این بخش را نیز بین 180تا 200 میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: برای تجهیز این بخش حداقل 2 دستگاه رادیوتراپی نیاز است که تلاش می کنیم آنه را از محل مشارکت خیران و مردم تامین کنیم.
مهرام با اشاره به پیشرفت 35درصدی این ساختمان، ادامه داد:احداث این مرکز تاکنون توسط خیر انجام می شد اما از هفته گذشته با تحویل آن از خیر و واگذاری به پیمانکار طرف قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی تلاش می کنیم سرعت کار را افزایش دهیم تا این مرکز در زمان مقرر تکمیل و راه اندازی شود.

** ثبت سالانه یک هزار و 500 سرطان در استان قزوین
.وی با اشاره به ثبت سالانه یک هزار و 500 سرطان جدید در استان قزوین، گفت: سرطان ها دومین عامل مرگ در کشور و استان هستند و باید برای ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به سرطان تلاش های بیشتری صورت گیرد.
مهرام گفت: به تاسی از این جمله مقام معظم رهبری که باید کاری کنیم مردم به جز درد بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند همواره تلاش ما این بوده تا با ارتقای خدمات به بیماران در جهت کاهش آلام آنها قدم برداریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه به راه اندازی دوباره بیمارستان ولیعصر(عج)آبیک اشاره کرد و گفت: این بیمارستان خصوصی به علت برخی اختلافات داخلی بین هیات مدیره مدتی تعطیل شده بود که با مداخلات استانداری و دستگاه قضائی از هفته گذشته به طور مجدد فعالیت خود را از سر گرفت.
مهرام خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی چندین بار در جهت حل مشکل این بیمارستان تلاش کرد اما متاسفانه برخی مداخلات از سوی مسئولان محلی آبیک اجازه این کار را به ما نمی داد.
وی ادامه داد: حاشیه ها هیچ گاه به نفع پیشبرد کار نبوده و دانشگاه علوم پزشکی تلاش می کند برای تامین سلامت مردم از حاشیه ها بپرهیزد.

**بیمارستان شهدای آبیک از استانداردهای لازم برخوردار نیست
مهرام با اشاره به انتقاد برخی مسئولان محلی از این دانشگاه درباره راه اندازی نکردن بخش بستری بیمارستان دولتی شهدای آبیک نیز گفت: این بیمارستان 32 تختخوابی که در زمان پایان کار دولت دهم ساخته و تحویل شده است هیچ کدام از استانداردهای لازم برای یک بیمارستان را ندارد و دولت قبلی آن را عجولانه و به صورت تبلیغاتی افتتاح کرد در حالی که حتی بعد از ماه ها از افتتاح آن نیز امکان استفاده از آن وجود نداشت.
وی، مشکلات این بیمارستان را نه به خاطر ناتوانی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بلکه به خاطر نبود استانداردهای مورد نیاز دانست و گفت: ما به منظور رفاه بیماران آبیک با صرف 20 میلیارد ریال هزینه اورژانس، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و کلینیک های تخصصی آن را با تعرفه دولتی راه اندازی کردیم اما اینها برای حل مشکلات بیمارستان شهدا کافی نیست.
مهرام اضافه کرد: متاسفانه با وجود تمام این مشکلات و موانع در راه اندازی بیمارستان دولتی آبیک، مسئولان این شهرستان اصرار در راه اندازی آن دارند در حالیکه 30 تخت دولتی برای جمعیت آن کافی نبوده و ضرر راه اندازی آن بیش از منفعتش است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود:با توجه به اینکه ردیف اعتباری برای این بیمارستان در دولت دهم وجود داشته و دیگر اعتباری به اسم این بیمارستان وجود ندارد بنابراین برای حل مشکلات آن پیشنهاد می کنیم یک ساختمان الحاقی 64تختخوابی احداث شود.
وی یادآور شد: شهرستان آبیک دارای 2 بیمارستان خصوصی ولیعصر(عج) و بیمارستان دولتی شهدای آبیک است.
بیمارستان30تختخوابی شهدا در این شهرستان به علت مشکلات و نبود استانداردهای لازم بیمارستانی هم اکنون تنها در بخش های اورژانس، رادیولوژی و کلینیک های ویژه خدمات ارائه می کند.
بیمارستان ولیعصر نیز که دانشگاه علوم پزشکی از طریق خرید خدمت از آن به بیماران خدمات درمانی ارائه می کرد به علت پاره ای مشکلات و اختلافات چند ماه به حال تعطیل درآمده بود که از هفته گذشته با مداخله مسئولان استانداری و دستگاه قضائی فعالیت خود را از سر گرفت.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.