به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز شنبه در نشست با بانوان مشاور دستگاه های اجرایی استان قزوین که به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب برگزار شد،افزود: با برخوردهای خشن و پلیسی نمی توان مروج فرهنگ عفاف و خجاب بود اما از دیگر سو نیز افراد هنجارشکن باید پاسخگوی رفتار خود مقابل قانون باشند.
وی در ادامه گفت: بانوان میهن ما همواره در طول تاریخ مقابل هجمه ها و فشارهای فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی ایستادگی و مقاومت و پایداری از خود نشان داده اند و با روحیه انقلابی از عفاف و حجاب صیانت و پاسداری کرده اند و باید کمک کنیم همچنان این روند تداوم داشته باشد.
استاندار قزوین همچنین خاطرنشان کرد: مساله عفاف و حجاب در جامعه جزو یکی از اصول و ارزش های فرهنگی و دینی است و با آن نباید با دید سیاسی و جناحی نگاه کرد.
وی با بیان اینکه نقش زنان در سعادت یا سقوط یک جامعه بیش از مردان است، به جایگاه بانوان در تربیت افراد اشاره کرد و گفت: پشتوانه هر مرد موفقی یک زن بزرگ است و سعادت مندی یا عکس آن در هر فرد رابطه زیادی با تربیت وی دارد که این موضوع به بانوان بازمی گردد.
وی در ادامه با اشاره به حضور بانوان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی،گفت: در کنار این موضوع و عهده دار بودن بار مسئولیت های اجتماعی، بانوان رسالت سنگین تری را نیز بر دوش دارند که همانا محوریت در کانون گرم خانواده و برعهده داشتن نقش تربیتی فرزندان است که نباید از آن غافل شد.
استاندار قزوین در پایان به توانمندی بانوان در عرصه های مدیریتی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: زنان در عرصه های مدیریتی همپای مردان حضوری فعال دارند و توان و استعداد و ظرفیت خود را به خوبی نشان داده اند و در سطح استان نیز جهت گیری و آمادگی لازم برای استفاده از توانمندی این قشر در جهت پیشبرد امور و حل مسائل و مشکلات وجود دارد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.