به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی یکشنبه شب در نشست کارگروه جی نف استان قزوین افزود: این نظام یکی از طرح های مهم دولت الکترونیک و از جمله طرح های ملی می باشد که اجرای آن از اهمیت بالایی برخوردار است و همه دستگاه های استان در این خصوص باید همکاری لازم را با کارگروه داشته باشند.
حبیبی تصریح کرد: نشست های کارگروه جی نف به عنوان یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی در کشور برای تسریع در روند اجرایی این طرح برگزار می شود.
حبیبی اضافه کرد: اجرای این طرح امکان برقراری ارتباط بین پایگاه های اطلاعاتی مختلف موجود در کشور و استفاده وسیع تر از اطلاعات مکانی و مدیریت بر روی داده ها و خدمات را فراهم می آورد و تبادل اطلاعات در حوزه های مختلف کشور، کاهش هزینه های نهاد ها در ارائه خدمات و همچنین ترویج فرهنگ استفاده از آدرس استاندارد ملی در میان شهروندان را نیز به دنبال دارد.
وی اظهار کرد: راه اندازی سامانه مذکور، عموم مردم و دستگاه های اجرایی را منتفع خواهد کرد.
این مسئول در پایان از دستگاه های اجرایی استان خواست تا همکاری لازم را برای اجرایی شدن این طرح به عمل بیاورند.
طرح ملی جی.نف (GNAF) یا فایل ملی نشانی ژئوکدشده، قرار است با هدف یکسان سازی نشانی همه مکان های کشور در حال پیاده سازی است.
چندگانگی موجود در نظام آدرس دهی کشور با طرح تازه نشانی استاندارد ملی ایرانیان(جی.نف) اصلاح شده است و همه مکان ها دارای یک نشانی منطبق با استانداردهای جهانی می شوند.
اکنون دستگاه ها یا افراد نشانی خود را به شکل های مختلف در اختیار دیگران قرار می دهند اما با اجرای نظام آدرس استاندارد و یکسان ملی ایرانیان همه این مشکل ها برطرف و آدرس یابی آسان می شود.
6104*3013
خبرنگار:ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.