قاسم ابراهیم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال تحصیلی گذشته 19هزار دانش آموز در 199مدرسه غیردولتی استان تحصیل کردند که این رقم 9.5درصد کل دانش آموزان استان را شامل می شود.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود با تاسیس این مدارس تعداد دانش آموزان مدارس غیردولتی استان 10درصد افزایش یابد.
ابراهیم زاده، کمبود فضا را یکی از معضل های مهم درحوزه مدارس غیردولتی عنوان کرد و ادامه داد: قانون گذار دستگاه های مختلف از جمله مسکن و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی را نسبت به این موضوع مکلف کرده و تا زمانیکه هرکدام از این دستگاه ها نتوانند به وظایف خود عمل کنند آموزش و پرورش و موسسان این مدارس به تنهایی قادر نخواهند بود بر مشکلات عظیم این مدارس برای تامین فضای مناسب فائق آیند.
ابراهیم زاده درباره شهریه مدارس غیردولتی نیز گفت: در سال تحصیلی آینده شهریه مدارس غیردولتی به استناد قانون ماده 16 در مدارس برخوردار به صورت میانگین تقریبا 10.2درصد و برای برخی مدارس که شهریه آنها در سنوات قبل به تناسب بافت شهری و جغرافیایی پایین بوده به صورت میانگین16.5درصد افزایش می یابد.
وی ادامه داد: بر این اساس حداقل و حداکثر شهریه در مدارس ابتدایی غیردولتی 12 تا 17میلیون و 550هزار ریال، در متوسطه اول 15تا 28میلیون ریال و در متوسطه دوم از 20تا40میلیون ریال می باشد.
ابراهیم زاده افزود: البته تعداد محدودی از مدارس غیردولتی از جمله نجاتیه و آینده سازان به لحاظ فضا،امکانات و تجهیزات،نیروی انسانی و کیفیت آموزشی نسبت به سایر مدارس سقف شهریه متفاوت تری دارند.
وی اضافه کرد: نمره ارزیابی مدارس غیردولتی و فعالیت های آموزشی، پرورشی، مکان، تجهیزات و نیروی انسانی و نرخ تورم از شاخص های تعیین میزان شهریه مدارس غیردولتی به شمار می روند.
ابراهیم زاده در ادامه با اشاره به اجرای طرح خرید خدمات آموزشی در 24واحد آموزشی غیردولتی با پوشش سه هزار و 800 نفر در سال گذشته، گفت: در سال 95 مجلس به وزارت آموزش و پرورش اجازه داد در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم بتواند بری افزایش پوشش تحصیلی، کمبود نیروی انسانی خود را با توجه به شاخص ها و استانداردها از بخش خصوصی خرید کند.
وی در ادامه از اولیای دانش آموزان خواست قبل از ثبت نام در مدارس غیردولتی حتما تحقیق و بررسی های لازم را از فضا، امکانات و تجهیزات آموزشی و رفاهی این مدارس انجام داده و سپس فرزندان خود را نام نویسی کنند.
ابراهیم زاده افزود: همچنین اولیا هرگونه وجهی را براساس قرارداد مالی با موسسان باید برابر با فرم های مربوطه منعقد کنند و به میزان اعلام شده شهریه که در قالب پوستر با مهر و امضای رئیس مناطق آموزش و پرورش در هرکدام از واحدها نصب شده توجه کنند.
وی در پایان افزود: مردم هرگونه شکایت و انتقاد از عملکرد مدارس غیر انتفاعی را می توانند با مسئولان ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات و همچنین کارشناسان واحد مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی در مناطق آموزش و پرورش استان در میان بگذارند.
استان قزوین دارای 230 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.