یوسف جعفری زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مصوبه کمیسیون تلفیق حمل و نقل و ترافیک، نرخ سرویس مدارس در مسافت یک تا 6کیلومتر برای خودروی سواری با چهار سرنشین 950هزار ریال،خودروی ون با 10سرنشین 600هزار ریال و مینی بوس و اتوبوس متناسب با ظرفیت خودرو 400هزار ریال تعیین شد.
وی اضافه کرد: در مسافت 6تا دوازده کیلومتر نیز نرخ مصوب برای خودروی سواری یک میلیون و 70هزار ریال،ون 710هزار ریال و مینی بوس و اتوبوس 450هزار ریال تعیین شده است.
جعفری زاده ادامه داد:از مجموع این مبالغ سه درصد بابت ارتقای سطح کیفی سرویس مدارس،سه درصد حق الزحمه کارگروه سرویس مدارس شامل عوامل اجرائی مدرسه،سه درصد بابت پرداخت به تعاونی شرکت های دارای مجوز فعالیت حمل و نقل دانش آموزی طرف قرارداد کسر و مابقی به رانندگان تعاونی پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: مدیران مدارس مجاز نیستند بیش از ظرفیت دانش آموز سوار کننند و سازمان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی و راهور باید نظارت لازم را در این زمینه داشته باشند.
جعفری زاده افزود: سرویس های دانش آموزی مینی بوس در ابتدای کوچه، اتوبوس ابتدای خیابان فرعی و خودروهای ون و سواری در داخل کوچه یا داخل مدرسه مربوطه باید دانش آموزان را پیاده یا سوار کنند.
در سال تحصیلی 96-95، سه هزار و 629خودرو در استان قزوین 23 هزار و 207دانش آموز را در مسیر خانه و مدرسه جا به جا کردند.
آمار استفاده از سرویس دانش آموزی در شهر قزوین نیز 14هزار و 830دانش آموز توسط 2هزار و 418خودرو بوده است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.