به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز چهارشنبه در هفتمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور مدیر عامل بنیاد برکت در استانداری برگزار شد، با اشاره به توانمندی های استان، افزود: قزوین جزو قطب های صنعتی کشور است و در حال حاضر نزدیک به چهار هزار واحد در گروه های مختلف تولیدی در آن مشغول به فعالیت هستند.
وی، دشت حاصلخیز قزوین را از دیگر مزایای اقتصادی استان در حوزه کشاورزی عنوان کرد و افزود: در دشت استراتژیک قزوین سالیانه 4 تا 5 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می شود که بخشی از این محصولات تامین کننده امنیت غذایی پایتخت می باشد.
همتی ادامه داد: استان قزوین در بخش گردشگری نیز به دلیل شرایط استراتژیک جغرافیایی منطقه از تنوع و استعداد بسیار خوب و مناسبی برخوردار می باشد که متاسفانه در حال حاضر به خوبی معرفی نشده اند ولی این بخش در کنار سایر بخش های اقتصادی فعال شده و به عنوان یکی از بحث های محوری استان دنبال می شود.
استاندار قزوین ادامه داد: قزوین در چهار راه مواصلاتی چندین استان قرار دارد و بخش عظیمی از جمعیت استان های دیگر از مسیر این استان عبور می کنند و در همین راستا در مذاکراتی با استانداران استان های شمالی و همچنین آذربایجان غربی و شرقی برقی شدن راه آهن قزوین-شمال و راه اندازی خط دوم راه آهن قزوین-زنجان به سمت تبریز در حال پیگیری و اجرا است و با تحقق این موضوع، استان از لحاظ خطوط ریلی جایگاه ویژه ای در سطح کشور خواهد داشت.
وی تاکید کرد: در حال حاضر، کار و فعالیت در تمامی زمینه ها با هدف توسعه و پیشرفت استان فراهم شده است.
همتی به متوقف شدن روند تولید در برخی از واحد های صنعتی استان اشاره کرد و افزود: در شرایط تحریم برخی از واحدهای تولیدی استان و کارآفرینان و سرمایه گذاران در ادامه فعالیت با مشکلاتی مواجه شدند که در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری برای رفع موانع و مشکلات تولید و اشتغال قدم های موثری برای رفع مشکلات آنها برداشته شده است و در ادامه این روند با مشارکت بنیاد برکت می توانیم واحدهای باقی مانده را به چرخه تولید بازگردانیم.
استاندار قزوین یاد آور شد: ظرفیت بنیاد برکت در تامین سرمایه در گردش مراکز تولیدی و اقتصادی می‌تواند جانی دوباره در مراکز تولیدی دمیده و زمینه‌ فعالیت دوباره آنها را فراهم کند.
وی، توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، توسعه‌ خدمات زیربنایی و فرهنگی، گسترش فضاهای آموزشی از طریق تاسیس مدارس برکت، افزایش دسترسی آحاد جامعه به خدمات بهداشتی و درمانی را از کارهای ارزشمند بنیاد برکت اعلام کرد و ابراز امیدواری نمود تا با استمرار پی‌گیری‌ها و توجه مسئولان بنیاد برکت شاهد حضور گسترده‌تر این بنیاد در حوزه‌ اقتصادی قزوین باشیم.
7389*3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.