به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با جمعی از فعالان عرصه عفاف و حجاب استان، به رابطه این 2 و حفظ کرامت انسان‌ها که مورد تاکید دین و قرآن است،اشاره کرد و افزود: باید در ترویج حجاب، حفظ کرامت مردم به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی توجه به جایگاه عفاف و حجاب در مهندسی دین را ضروری دانست و یادآور شد: دین دارای نقشه جامع است و تمام بخش‌ های آن مانند عفاف و حجاب باید در چارچوب این نقشه فعالیت کنند تا نتایج مطلوب به دست آید.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه عقیده، عبادت،تقوا،کرامت،عفاف و حجاب از مسائل مرتبط با هم بوده و جزیره‌ای دیدن آنها به نقشه و پازل دین آسیب وارد می‌کند،اضافه کرد: عفاف و حجاب بخشی از نقشه دین است و اگر در نقشه جامع دین در کنار سایر بخش‌ ها به خوبی قرار گیرد، جذابیت پیدا کرده و مورد پسند همه انسان ‌ها قرار می‌گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: اگر عفاف و حجاب را خارج از نقشه دین ببینیم و در فعالیت‌ های خود آن را به سایر بخش‌ ها مرتبط ندانیم، چهره‌ای خشن و تحمیلی از عفاف و حجاب معرفی می شود و همین مساله باعث خواهد شد تا جذابیتی برای مردم نداشته باشد.
حجت الاسلام عابدینی با بیان اینکه نقشه دین مثل منشور دین که همانا قرآن بوده، حکمیانه است،افزود: این عالم، حکیمانه و بر روی حساب و کتاب خلق شده و مجموعه دین زمانی زیبایی و جذابیت پیدا می‌کند که همه بخش ‌ها به درستی در کنار هم قرار گیرد و با هم دیده شود.
به گفته وی، همه دین، عفاف و حجاب نیست و باید ابعاد و زوایای قطعات دیگر این پازل را ببینیم و فقط موضوع عفاف و حجاب را برجسته نکنیم و بدانیم که این همه جانبه گرایی همان نگاه حکیمانه در دین است.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی توجه به حوزه‌ های مهمی چون عدالت،عزت و کرامت را مهم، ضروری و تکمیل کننده پازل مهندسی دین دانست و گفت: نباید در برنامه ‌ها و سخنرانی‌ ها تنها از عفاف و حجاب سخن بگوییم و امر به معروف و نهی از منکر را تنها در عفاف و حجاب ذوب کنیم، زیرا این رفتار غیر حکمیانه است.
امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه رعایت عفاف و حجاب تنها مختص خانم ‌ها نبوده و آقایان نیز باید به این معنا توجه ویژه داشته باشند،اضافه کرد: عفاف و حجاب هم در پوشش است و هم در گویش و هم اینکه آقایان و هم خانم‌ها باید به این 2 معنا توجه ویژه داشته باشند.
وی، فعالیت‌ های جزیره‌ای در جغرافیای عفاف و حجاب را اشتباهی راهبردی دانست و گفت: عبادت، بندگی و تقوا پسوندهای عفاف و حجاب هستند و بدون توجه به آنها دستیابی به موفقیت در این حوزه امکان‌پذیر نیست.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه کرامت جایگاه رفیعی در دین دارد،افزود: فعالیت در هر زمینه ‌ای باید با حفظ کرامت انسان ‌ها صورت بگیرد و بدانیم اگر به این بخش آسیبی وارد شود، پیشبرد اهداف دین با مشکل مواجه خواهد شد.
در ابتدای این دیدار نیز فاطمه محمدبیگی، دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین گزارشی از برنامه‌ های انجام شده در این حوزه ارائه کرد.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.