به گزارش ایرنا، سردار مهدی محمودی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور ارائه عملکرد نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد، افزود: پلیس فتا در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 27 درصدی شناسایی و انسداد سایت های غیرمجاز و 67 درصدی افراد دستگیر شده در این رابطه مواجه بوده است.
وی با اشاره به کاهش 6 درصدی انواع وقوع سرقت در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان، گفت: در بخش سرقت های خرد بیشترین آمار مربوط به سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو، اتومبیل، منزل و موتورسیکلت بوده است.
این مسئول انتظامی یادآور شد: با توجه به اینکه استان قزوین جزو سه استان پرتردد و ترافیک خیز کشور محسوب می شود، با فرهنگ سازی های صورت گرفته، همکاری رانندگان و دستگاه های ذیربط در حوزه ترافیک در سه ماه نخست امسال شاهد کاهش 36 درصدی تصادفات منجر به فوت، کاهش 32 درصدی تصادفات جرحی و در مجموع کاهش 19 درصدی تصادفات در استان بوده ایم.
فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین ادامه داد: در حالی که نیروی انتظامی تنها دستگاه متولی در امر برخورد و مبارزه با موادمخدر به حساب نمی آید اما اقدامات مناسبی در این راستا صورت گرفته که یکی از این اقدام ها انهدام باند بزرگ کوکائین طی روزهای گذشته در استان بود و در این راستا نیز در سه ماه نخست امسال در زمینه انهدام باندهای مواد مخدر با رشد 57 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده ایم.
به گفته وی، افزایش 142 درصدی سوخت قاچاق، کاهش 67 درصدی جرائم تجاوز به عنف، کاهش پنج درصدی درگیری های فردی و 52 درصدی درگیری های جمعی و نیز افزایش 89 درصدی دستگیری قاچاقچیان کالا از جمله عملکرد نیروی انتظامی استان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.
سردار محمودی اضافه کرد: پلیس استان طی این مدت همچنین 137 فقره اجرای طرح از جمله ارتقای امنیت اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر و توقیف موتورسیکلت های ممنوعه را در دستور کار خود داشته و در همین رابطه 232 قبضه سلاح سرد کشف و 37 دستگاه خودرو و 26 دستگاه موتورسیکلت توقیف شده است.
وی همچنین به اجرای 13 طرح دستگیری مشمولان غایب و فراری در سال جاری اشاره و افزود: در این رابطه پلیس موفق به دستگیری 52 سرباز فراری و 148 مشمول غائب شده است.
فرمانده انتظامی استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید فرماندهی کل قوا و سران سه قوه مبنی بر مبارزه بی امان با قاچاق، گفت: پلیس این موضوع را سرلوحه کارهای عملیاتی خود قرار داده تا جایی که در سه ماه نخست امسال علاوه بر کشف 81 میلیارد و 223 میلیون ریالی کالاهای قاچاق و تشکیل 239 پرونده، طی روز گذشته نیز موفق به کشف یک کانتینر سیگار، ظروف و سایر کالاهای قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال که قرار بود به عراق صادر شود،شدیم.
وی در ادامه به تماس شهروندان با سامانه پلیس 110 اشاره کرد و افزود: در سه ماه نخست امسال 61 هزار و 281 مورد تماس با این سامانه حاصل شده که 47 درصد آن منجر به عملیات پلیسی شده، 50 درصد آن با راهنمایی و ارشاد به پایان رسیده و سه درصد آن نیز غیرقابل رسیدگی بوده است.
سردار محمودی با اشاره به عملکرد دفتر نظارت همگانی پلیس (197) نیز گفت: طی همین مدت نیز چهار هزار و 935 مورد تماس صورت گرفته که یک هزار و 804 مورد آن قابل رسیدگی بوده که با افزایش 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است.
فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: شهروندان در بخش وقوع سرقت باید مراقبت بیشتری نسبت به منزل، خودرو و موتورسیکلت خود داشته باشند و در مواقعی که با سرقت پلاک خودرو خود روبرو می شوند باید شکایت خود را تحت عنوان سرقت در محاکم عمومی مطرح کنند.
وی همچنین گفت: همکاران ما در ناجا طی هفته های گذشته نیز فردی را که وکیل دعاوی دادگستری بوده و با سوءاستفاده از کم سوادی موکلان خود با فروش املاک آنان 13 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود را دستگیر کنند.
این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه پلیس استان در سال جاری و با همکاری دستگاه قضا موفق به شناسایی و انهدام یک باند زمین خوار در استان شد،در پایان گفت: این باند با تهیه اسناد مجعول برای زمین های دولتی و فروش آنها، 2 هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند و در این رابطه نیز 20 نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.