به گزارش ایرنا، سرگئی بوردیلیاک روز چهارشنبه در دیدار با فریدون همتی استاندار قزوین افزود: جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک کشور دوست می شناسیم و علاقه مند به گسترش همکاری ها و روابط خود در زمینه های مختلف بویژه اقتصادی با این کشور هستیم.
وی با اشاره به برجام، گفت: جای خوشحالی است که پس از برجام زمینه های مناسبی برای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی بین ایران و سایر کشورها از جمله اوکراین پدید آمده است.
سفیر اوکراین در تهران ادامه داد: حضور اقای ظریف به عنوان سیاست مداری توانمند و برجسته در راس وزارت خارجه ایران، موجب شده تا افق ها و زمینه های همکاری جدیدی بین این کشور با دیگر کشورها شکل بگیرد.
بوردیلیاک در ادامه به موقعیت اقتصادی اوکراین اشاره کرد و گفت: این کشور دروازه ورود به اروپا شناخته می شود و در حوزه های تجاری و سرمایه گذاری از ظرفیت های بالایی برخوردار است.
وی همچنین گفت: به دلیل مسائل سیاسی پیش آمده در سال های اخیر در اوکراین، موقعیت ژئوپلیتیکی این کشور تغییر یافته است و به دنبال این موضوع به دنبال گسترش روابط و همکاری های اقتصادی با ایران هستیم و از افزایش حجم مبادلات تجاری بین تهران و کیف استقبال می کنیم.
بوردیلیاک با اشاره به عزم دولت های 2 کشور برای تقویت روابط بین یکدیگر، گفت: ایران می تواند برای اوکراین در نقش یک شریک راهبردی تجاری ظاهر شود و بخش قابل توجهی از نیازهای غذایی این کشور را تامین کند.
سفیر اوکراین در تهران در پایان از قزوین به عنوان یکی از استان های مهم ایران یاد کرد و گفت: این استان با برخورداری از قابلیت های بالای اقتصادی می تواند در زمینه های تجاری همکاری خوبی را با تجار و بازرگانان اوکراینی برقرار سازد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.