به گزارش ایرنا، منیژه حکیم جوادی روز دوشنبه در همایش عفاف و حجاب و تحکیم بنیان خانواده که به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد،افزود: حجاب هم برای راحتی و آسودگی بانوان می باشد و تاکید اسلام بر حجاب ازاین رو است که این پوشش نقش انکار ناپذیری در حفظ آرامش جامعه و بنیان خانواده دارد.
وی با تاکید بر اینکه باید سبک پوششی و رفتاری جامعه ما به عنوان مردمی مسلمان متناسب با آموزه‌ های اسلامی باشد،اظهار کرد: همان گونه که رعایت حجاب و عفاف در جامعه آثار مثبتی را به همراه دارد، رعایت نکردن آن نیز آثار سوء به همراه خواهد داشت.
این استاد حوزه علمیه، از بین رفتن حیا و ترویج فساد را از جمله آثار سوء رعایت نکردن حجاب خواند و گفت: این موضوع همچنین موجب می‌ شود تا دختران و زنان در معرض آسیب های مختلف دیگری نیز قرار گیرند.
حکیم جوادی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: رعایت پوشش اسلامی، عملکردی اجتماعی است و باید در رفتار خود مطابق با آیین اجتماع عمل کنیم.
وی،کنترل نگاه و مراقبت از حفظ حریم خود در برابر نامحرمان را از مهم ترین مصداق های رعایت حجاب و عفاف برشمرد و اضافه کرد: یکی از ملزومات رسیدن به اهداف متعالی و بهره مندی از صفات انسانی و تبعیت از دستورالعمل های الهی، عفاف و حجاب است.
وی افزود: باید باور داشته باشیم که دین اسلام فقط با فرد کار ندارد بلکه تاکیدات آن علاوه بر حوزه شخصی در مورد تمام افراد جامعه می باشد و یکی از معضل های جامعه کنونی این است که دختران مادران محجبه از پوشش کافی برخوردار نیستند و دلیل اصلی این تعارض ها آن است که خانواده‌ها تصور می‌کنند، مساله حجاب دختران آن‌ها برعهده دولت است.
حکیم جوادی تاکید کرد: امروز دشمن از طریق شبکه‌های مجازی نه تنها پوشش را از زنان ما گرفته بلکه با کمال تاسف حیا و عفت زنان و مردان را هم مخدوش کرده است بنابراین باید در مقابله با این موضوع با جدیت بیشتری کار کنیم.
وی در پایان یادآور شد: حیا در زن و مرد به معنای وجود شرافت در جامعه است بنابراین وقتی در یک جامعه پوشش مناسبی وجود ندارد، قطع به یقین با فقدان شرافت و غیرت در آن جامعه روبه‌رو می‌شویم.
7389*3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.