سعید بهادیوند چگینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته بالاترین میزان برق مصرف شده در استان طی یک روز به میزان 720 مگاوات بود که متاسفانه با توجه به افزایش دمای هوا در ابتدای ماه تابستان، این میزان به 744.5 مگاوات افزایش یافت.
وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش تدریجی دمای هوا در هفته های آینده، به شهروندان توصیه می شود جهت جلوگیری از خاموشی های احتمالی این شرکت را در تامین برق مورد نیاز در تابستان یاری کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین ساعت اوج مصرف را 11 تا 15 و 19 تا 23 اعلام کرد و یادآور شد: به مشترکان همواره توصیه شده تا استفاده از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، ماشین لباسشویی، دور تند کولرهای آبی و کولرهای گازی را به قبل و یا بعد از ساعت اوج مصرف بار موکول کنند.
بهادیوند چگینی، حذف لامپ های رشته ای، استفاده نکردن از دور تند کولرها، استفاده از لوازم برقی دارای برچسب انرژی کم مصرف، مسدود کردن کامل درزهای پنجره و درها و تنظیم دمای هوای اتاق ها را از مهم ترین راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق برشمرد و افزود: مشترکان برای جلوگیری از قطعی برق، استفاده از وسایل برقی خود را در طول روز باید مدیریت کنند.
وی با اشاره به صرفه جویی 21 مگاواتی برق از سوی واحدهای تولیدی استان در تابستان سال گذشته، گفت: امیدواریم با ادامه روند مصرف بهینه برق از سوی مشترکان، به خصوص در بخش های کشاورزی و صنعتی، امسال نیز سالی بدون خاموشی را سپری کنیم.
استان قزوین دارای 570 هزار و 759 مشترک برق است که 459 هزار و 290 مشترک آن خانگی، چهار هزار و 254 مشترک صنعتی، پنج هزار و 657 مشترک کشاورزی، 64 هزار و 59 مشترک تجاری و 37 هزار و 499 مشترک نیز در بخش عمومی قرار دارند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.