به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه شنبه در نشست شورای هماهنگی بانک های استان قزوین افزود: به منظور ارائه بهتر تسهیلات به متقاضیان بهین یاب، باید ضمن سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده ها و با استفاده از تجربه سال گذشته، ارتباط موثر و بهینه ای میان کارگروه ها و بانک ها ایجاد شود.
وی اضافه کرد: از تمامی مدیران شعب بانک های عامل استان می خواهیم تا در زمینه ارائه تسهیلات بهین یاب با تمام شعب خود در شهرستان ها هماهنگ باشند.
همتی یادآور شد: از تمامی دستگاه های خدمات رسان از جمله بانک ها دوباره درخواست داریم تا قبل از هر اقدام قانونی خود، استانداری را در جریان امور خود قرار دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خوشبختانه استان طی سال های اخیر در بسیاری از زمینه های اقتضادی با نتایج خوبی روبرو بوده است، افزود: اواسط کار دولت یازدهم نرخ بیکاری استان 12.7 درصد بود که با اقدام های خوب صورت گرفته از سوی دستگاه ها و براساس اعلام مرکز آمار، در حال حاضر این نرخ به 10.9 درصد کاهش یافته است.
استاندار قزوین اضافه کرد: این در حالی است که میزان وصول مالیات سال گذشته استان 12 هزار میلیارد ریال بوده و در سایر بخش ها از جمله صادرات،افزایش تولید،نشاط و پویایی در جامعه نیز با پیشرفت های قابل ملاحظه ای روبرو بوده ایم.
مدیر موسسه مالی ثامن در استان های زنجان و قزوین نیز در این نشست گفت: مشکلات اخیر پیش آمده برای این موسسه طی روزهای گذشته باعث برگزاری تجمعاتی در برابر 600 شعبه این موسسه در سراسر کشور شد که با رایزنی های صورت گرفته با بانک مرکزی نگرانی های مردم از این مساله فروکش کرده است.
امیر ایزدی با اشاره به اینکه در حال حاضر 84 هزار سپرده گذار در استان قزوین داریم که دو سوم آنها دارای مبالغ ناچیز و کمتر از 10 میلیون ریال هستند، اضافه کرد: با توجه به مشکل نقدینگی موجود در بانک های کشور، براساس تقسیم بندی های صورت گرفته روزانه وجوه بالای 10 میلیون ریال را به مشتریان خود پرداخت می کنیم که با تخصیص خط اعتباری از سوی بانک مرکزی در آینده نزدیک، وجوه پرداختی به مشتریان سرعت بیشتری به خود می گیرد.
نشست شورای هماهنگی بانک های استان قزوین هر هفته شنبه ها با حضور استاندار، معاونان اقتصادی استاندار، مدیران کل دستگاه های اقتصادی و بانک ها در استانداری به منظور بررسی پرداخت تسهیلات بهین یاب برگزار می شود.
بهین یاب بخشی از تسهیلات طرح رونق تولید به شمار می رود.
در قالب این طرح از سال گذشته طرح ها و واحدهای کشاورزی و صنعتی که نیاز به دریافت نقدینگی داشتند، تقاضای خود را برای دریافت تسهیلات 18 درصدی در سامانه بهین یاب به ثبت رساندند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.