به گزارش ایرنا، علی پرزحمت شامگاه شنبه در نشست شورای هماهنگی بانک های استان قزوین افزود: از این تعداد تاکنون استعلام 145 مورد از سوی بانک ها دریافت شده که استعلام 56 آنها مثبت، 33 مورد بازدید، 23 مورد به تصویب رسیده و 6 مورد نیز از پرونده های سال گذشته نیز از سوی بانک های ملی و تجارت به مرحله پرداخت رسیده است.
به گفته وی، استان قزوین در بخش درخواست های تسهیلات بهین یاب و در بخش سرمایه ثابت با 47 متقاضی رتبه چهارم، در سرمایه در گردش با 168 متقاضی رتبه سوم و در مجموع نیز دارای رتبه چهارم کشور است.
وی اضافه کرد: براساس بخشنامه بانک مرکزی، میزان چک برگشتی متقاضیان تسهیلات بهین یاب باید 25 درصد کل تسهیلات درخواستی آنان باشد و در غیر این صورت باید ابتدا نسبت به رفع سوء آنها اقدام کرده و سپس درخواست خود را ارائه دهند.
در ادامه، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: اطلاعات مربوط به ارائه تسهیلات بهین یاب به تمامی 186 واحد صادراتی موجود در این استان داده شده است.
منوچهر حبیبی اضافه کرد: متاسفانه برخی از واحدهای تولیدی صادراتی استان به دلیل کارمزد 16 درصدی این تسهیلات از دریافت آن امتناع کرده و معتقدند که این میزان کارمزد برای آنان نفع اقتصادی ندارد.
نشست شورای هماهنگی بانک های استان روزهای شنبه هر هفته با حضور استاندار، معاونان اقتصادی استاندار،مدیران کل دستگاه های اقتصادی و بانک ها در استانداری برگزار و در آن برای طرح های مختلف اقتصادی استان و نحوه اختصاص تسهیلات بانکی تصمیم گیری می شود.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.